click this cute!

Friday 18 December 2015

Kolam Air Panas Ulu Legong

Assalamualaikum..! =)

Ini rasa macam rindu pulak kat Family kakak.. terutama anak saudara tersayang..si Iqbaal Arshad! =')
 
Hari tu ada pergi spend time kat umah kakak.
Abang ipar bawa kami pergi mandi kat kolam air panas pulakk dahhh..aku suka sangat sebab bestttt!!!
Pasal aku suka bab-bab air nie..tengok orrrang la..mandi dalam bilik air pun lama macam apa, bukan buat apa pun..snorkeling je puunnnn..hahahaaa.. canggih kau!

Kolam Air Panas Ulu Legong nie kat Kedah..ke arah Baling gitu tempat dia..google la erk kalau nak tahu tempat tu..aku bukan reti bahagian jalan-jalan nie..yang aku ingat jalannya berliku-liku dan pening serta gelap dan masuk hutan..seram..eee... (@_@)

Tu nasib baik kenal lagi hutan. Kalau tak, apa pun tak taaauuu! hwahwaahhaaaa...

Aku pergi nie weekdays, so, parking pun tak penuh..maksudnyaaaaaaaa... Tempat ini aku yang PUNYAAAAA!! Bukan Ahmad Albab!..Yeay!!
Kalau weekend kakak aku cakap ramai orang..jadi aku rasa agak insecure la kalau datang waktu tu..sebab kemungkinan untuk aku berada di dasar kolam akibat dipijak oleh manusia-manusia seperjuangan yang lain adalah sangat tinggi..hahaa..

Kami pergi waktu malam..ada ke orang nak mandi kolam air panas waktu siang?? apa??
Dalam pukul 12,1 pagi gak la kami sampai.. Jangan lupa bawa sweater ye! 
Sebab bila duk dalam kolam memang panas..bila dah naik atas, sejuk giler..nak lagi waktu pagi gitu.. Tak ke ber'ais hidung tuu..

Aku percaya la nie antara tempat yang paling puas hati untuk berekreasi..Harga tiket masuk kolam air panas ulu legong nie tak sampai RM10 untuk dewasa kalau tak silap..


Selamat datang!!! =)
Pertama, kat sini ada jual macam-macam makanan! Kat dalam sana pun ada je restaurant dan kedai runcit kecik-kecik kiut miutt awww awww gitu.. Aku yakin datang sini mesti beli gak makanan. Sebab lepas mandi laparrr gilerrr bohhhh! >_<

Kalau nak tahu kat sini banyak kolam dan besar tempatnya.. setiap kolam tu ada suhu kepanasan tersendiri..


Kolam kanak-kanak.. aku pun main kat sini..haha..perasan budak tecik sangat!


Pastu baru pergi kolam besar..
tapi sebenarnya ulang alik gak..kan aku cakap tempat nie aku yang punya..aku nak try semua..

Nie la kolam tempat orang dewasa kebanyakannya sebab lagi panas tapi aku tengok budak-budak sekolah rendah pun ada gak berenang kat sini..malu i yang buat-buat gerakkan kaki tapi pegang kat tepi nieee..haha

Kolam yang ada lelaki pakai baju biru tu panas sangat tapi boleh tahan lagi.
kolam tempat aku ambik gambar nie pulak takde orang mandi atau even letak kaki sebab berasap-asap tau.. haa..tak tahu la..agak-agak kalau berani sangat buat dosa tu terjun dalam kolam nie, insaf tak? haha..

Kolam nie bapakkkk luass...Bayangkan kat sini aku berenang kuak lentang, gaya kupu-kupu, gaya ikan dugong.. fuyooo!! =P

Dan nak best lagi, bila datang sini bawa la tikar ke, khemah ke sekali dengan selimut, bantal, katil, almari kasut, sebabnya takkan datang nak main kejap je..sejuk-sejuk gitu dah dapat makan, boleh la rehat, tidur.. 


Aku prefer khemah la sebab tertutup kalau untuk perempuan nak tidur kan..


Belakang tu khemah kami.. =) tapi aku tak tidur pun..aku syok main air dan makan! haha
Anak saudara aku suka sangat air, kaki terus kayuh kalau jumpa air. Bakat terpendam. Jadi
balik kampung nanti, nak bawa anak saudara aku pergi sungai la naik perahu ikat dia kat belakang, terus gerak, tak payah guna pengayuh..kan? =D

PANG! 
*kena lempang dengan kakak.

insaf. Taknak kawan dengan Iqbaal lagi. T_T


Tempat nie best sebab 
1. Tempat besar dan luas jadi aku rasa lebih bebas bergerak ke mana-mana..Kat sini air dia mengalir. Jangan takut la gatal-gatal kulit. Aku pernah pergi kolam air panas lain tapi kecik dan rasa sangat berkongsi air dengan orang..ee..geli sangat, taknak pergi dah..

2. Kedua, kawasan dia sangat-sangat bersih.

3. Toilet dia kemas lagi bersih..selesa sangat! nak mandi pun tak rasa segannnn

Lepas berendam, kita akan rasa sangat best, seperti diurut-urut, mungkin sebab aliran darah kite lancar.
Kalau ada penyakit kulit pergi berendam kat dalam kolam yang panas tu, insyaAllah baik. InsyaAllah tak berjangkit kat orang yang guna kolam yang sama sebab bakteria mana tahan suhu tinggi. Lepas aku main air berjam-jam dan balik takde pulak gatal-gatal atau tanda kemerahan padahal kulit aku jenis sensitif. Biasa kalau orang lain tak kena apa-apa, aku kena dulu. damn. hahaha. Tapi Alhamdulillah everything just fine! Lepas nie boleh pergi lagi! =D


Aku main kat air cetek-cetek je sebab tak pandai berenang..Dah la tak tahu berenang, tengok air keroh paranoid, pergi pantai suka sangat tapi tu pun main celah gigi pantai je, gusi pun takut!.. i dont know what kind of "suka air" mean to me laaa.. =_=" tu yang jadi snorkeling dalam bilik air sendiri..hahaa..safe and sound. Bila bunyi macam hantu terus mandi laju-laju! hihi 


Thank you for selongkar my blog and good day!


No comments:

Post a Comment