click this cute!

Wednesday 4 December 2013

PetShop itu Kedai Haiwan Peliharaan.


Assalamualaikum dear.. ^_^

Tengah sakit-sakit pun kite boleh lagi pergi kelas,pastu keluar jalan-jalan pulak tu..sebab dah ok sikit hari nie,tak seteruk sebelum ini.Alhamdulillah..Itu tanda Allah sayang,Allah jaga.Mungkin sebagai kafarah dosa.insaf di situ. =')

Baik lah..Kite pergi IKIA Aquaria&Pet Melaka sebenarnya.Siapa yang nak tahu kat mana,google terus ada alamatnya ok. ^^
Risau jugak nak pergi tempat haiwan waktu-waktu tengah sakit nie,tapi bagus la tempat nie bersih..tak terdedah sangat.

Merah,cantik u!


Bahagian atas..

Nie kawan-kawan yang bawa kite datang sini,
bekas kaca tu semua ada pets kat dalam.



Ular..cantik baju,jeles aku.


Kucing nie comel betul,susah nak ambik gambar dia nie,selalu gerak tau..so,gambar nie mahal,korang patut rasa bertuah baca blog aku.haha..jangan tembak aku.!!!



Ada Arnab,arnab pakai celak,arnab bulu kembang macam kena current,arnab biasa,arnab punya anak..pilih-pilih..Kalau tak silap harganya lebih kurang RM30 atau lebih untuk seekor.

Ada anjing jugak..tapi sayang,kau cute Anjing,tapi spesis kau yang kejar aku suatu ketika dahulu. T_T


Yang pasti kat sini banyak haiwan eksotik(betulkah ejaan?)

 Oh,cicak berjiran dengan umang-umang di sini..Jiran tanpa tangga.


Kat sini banyak spesis Iguana,harga ratusan ringgit,kucing pun harga macam tu,tak sampai RM500 seekor  seingat aku la..



Iguana,apa yang mahal sangat pasal kau? macam biawak jeeee..=_="
Dah la tak pakai baju.tak malu.
Kucing mahal ada jugak bulu.haha
terasa si diaaa..T_T



Red Iguana


 Red Ini kat bawah..kami berlainan spesis.Sila peka.

Aku tengok apa ye...winkwink!!!


Hamster..RM10 seekor,2 ekor RM18,murah kan..tapi sayang tak banyak pilihan.

Ada juga sugar glider kat sini,RM250 seekor,tapi waktu aku datang kehabisan stok mungkin. Kawan aku panggil nama manjanya Suggie..(Kenapa tak panggil Kayu ke..boleh buat gosok gigi..kahkah)

And aku jumpa Landak kat sini,ada jugak yang bela haiwan tu.Macam mana kalau kita buat silap kat dia,tak ke bertubi-tubi kena duri dia..ish3! 
Tapi kawan kite cakap ada je orang bela,ok je..Haiwan garang mana pun ada hati & perasaan..You better Remember!!
:
:
:


Dan tujuan kite datang nak cari barang-barang Louis dan Lisa,suka ler tu..ngeeee~

Bahagian bawah pulak.......
Macam-macam ada.
Perkakas,makanan,mainan,mandian,syampu untuk haiwan peliharaan semua ada kat sini tau..






Kawan kite termenung mungkin berangankan bakal anaknya...


Ok,kat sini sebenarnya paling banyak dijual spesis ikan la...banyak sangat,indah sangat ciptaan Allah nie,
Range harga seekor dalam RM1,RM2,RM3,RM5 dan ada yang berpuluh-puluh ringgit ikut spesis dan saiz jugak kot..




Kawan aku cakap ikan nie pakai seluar,aku tengok dia pakai skirt.Korang tengok macam mana? Macam pakai spen*er je...hahahakkksss



penyu ke kura-kura nie? rasa macam tak dijual sebab tak ada tanda harga,tapi tak sure pulak kalau ada kod bar kat kaki dia ke..huhuhu


Aku tahu dia cakap "Tolong,aku nak keluar"
Thats why aku senyum je...Kasi terbakar jiwa dia.haha.kejam.



Rainbow Crab,badan dia ada warna rainbow..


RM18,kalau aku beli nie,mungkin sehari jadi pets aku,hari seterusnya masuk kuali..haha



Comel ikan gemuk!








Sha nie bakal ibu haiwan macam aku..haha..macam dasyat je ayat.
ibu angkat la.
Dia datang sebab nak survey haiwan apa nak bela.





HEEEEEEEeeeee.....sengih seorang diri tanda puas dapat beli barang-barang anak.
Rezeki Bebbie,sebab masa nak bayar tetiba kawan lelaki tu bagi guna kad IKIA dia,dapat diskaun..hihihihi...sape tak suka diskaun.? winkwinkkkkk...*_*

Oh ye,selain IKIA nie,kedai haiwan kat Melaka yang aku tahu ada kat Dataran Pahlawan,tingkat 2 kalau tak silap,kedai tepi tangga je. Harga lebih kurang IKIA jugak.

Peerempuan nie pergi Pet Shop dah macam pergi Zoo Negara..ayoyooooo...

Thank you for selongkar my blog and good day..hehe
*_*

Alhamdulillah INI_EMPIRE CLOTHING kini dibuka..jemput visit & like..=)

17 comments:

  1. besnye terjumpa blog ni and citer psal petshop yg mcm bes je mcm shiok je nih. next time g melaka nak singgah la. tq! (^^,)v

    ReplyDelete
  2. haha..welcome!! ^_^ melaka nie kecik je,alang-alang datang pergi semua tempat..taman burung,taman rama-rama,taman buaya,zoo melaka...terpromote pulak..hehe

    ReplyDelete
  3. haha dun worry, melaka semmgnya bes. pegi berkali2 pon kitorg xkan bosan. slalu melaka jd transit tido 1 mlm selain kl klu kitorg g roadtrip. alasan x larat nak drive all the way smpi ke jb. hahahaha

    ReplyDelete
  4. Sugar glider xdew jual kerr ?? Melaka area anew ny ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada klau xsilap cuma wktu sy pergi.dia habis stok sgar glider. Kat Cheng rasanya.xingat dah. Awk google ye..

      Delete
  5. Salam kak Martini, saya nak tumpang tanya. Kedai pets IKIA ni kat Melaka kan? Belah mana ye kak?

    ReplyDelete
  6. Wsalam dik. Kat melaka nie.kat Cheng klau xsilap. Akak xpasti. Google eh dik.. :)

    ReplyDelete
  7. lokasinya di taman merdeka....memang best sngat pegi sna.....mcm2 ada....nk thu dtng dlu....

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum =)
    akak, akak ade tanye x hrga anak kucing kt situ?
    sje tanye, kalau x tahu x pe =)
    terima kasih :)

    ReplyDelete
  9. Wsalam adik. Kucing kat situ harga dalam 100/200 macam tu seingat akak..xtau la kot ada lagi murah...tp kucingnya comel2 sgt!!!
    Pergi la tengok dulu coz akak xsure sgt..tkut salah gtau pulak.sb dah lama pergi sana...hehe

    ReplyDelete
  10. salam . .saya nak tanye ade x menjual anak monyet2 yang kecil dan comel . .just nak tanye itu saja . . tq .

    ReplyDelete
  11. Waalaikumussalam. Tak ada waktu tu.. kat situ banyak iguana je..

    ReplyDelete
  12. Assalam... Tumpang tny... anak musang pandan ada ke tuk djual...
    urgent... ty

    ReplyDelete
  13. dekat mne ni? nk gi beli kucing... kalau boleh bagi alamat...

    ReplyDelete
  14. Ade jual baby monkey x.. huu... minat sngt... kalo ade tolong helo2 ye.. 0147586992

    ReplyDelete
  15. Ada jual burung tak kat situ?

    ReplyDelete