click this cute!

Monday 9 December 2013

krekkk..takmo-takmo!

Assalamualaikum..

Aku romantik tapi tak pandai bersastera..(apa kaitan? hehe)
Tapi kawan baru aku cakap "Seram itu romantik" tak ada pulak dia sebut sastera-sastera nie.
Bagi aku,kalau seram tu romantik,jumpa hantu tu perkara idaman setiap gadis di dunia ini laaaa...kan?
thats why aku gelak "tanda" bantah.lambang pemalunya seorang gadis...haha..

Hhmmm..T_T

perasaan sekarang..

tapi lebih kepada yang tengah..hidup tak lalu,mati tak mauuuuuu...!!!


Alahai..aku tak tahu la nak buat apa,esok ada meeting untuk subjek English. Aku suka English nie,suka subjek sejak sekolah lagi,sebab tu balik rumah,aku bengang seyyyhhhh,adik-adik aku cakap korea dengan aku,kenapa tak english?? semua ini penangan kakak koreaku,dengan aku sekali terbawa-bawa join tengok cerita korea dia. berjaya dipengaruhi.Iman ini tergugat. kakakkkk... =_="

Perhatian, suka BI dengan pandai BI adalah perkara yang berbeza.haha

Tapi...sebenarnya tak suka subjek bahasa,sebab dia suka suruh kita buat karangan yang memerlukan otak memikirkan isi yang takde kena mengena dengan aku pun. dont like it.yes.its true. =(

Essay tak kira bahasa melayu atau bahasa inggeris,memang selalu ada masalah personal dengan aku.

Aku ingat lagi waktu pergi raya rumah cikgu BM aku 2tahun lepas kot,waktu tu dah masuk u ke belum,dah habis sekolah yang pasti. Dia cakap "Martini,buat karangan ayat asyik tergantung je,bila nak sambung??" haha

Lagi 10 tahun pun aku tak rela nak sambung. haha. Mungkin ayat aku terlalu mendalam,terlalu sukar untuk diluahkan,sebab tu bila tulis,ayat selalu separuh jalan,tersekat kat otak,neuron-neuron otak hampir tersambung je,putus! macam tu la..

Sebab tu la aku dalam bidang kejuruteraan,bukan sasterawan atau cikgu bahasa melayu..kahkah.

Kadang-kadang risau,subjek lain dah ok,tetiba result sangkut kat subjek bahasa nie..risau. Tapi Alhamdulillah time exam je, A la jugak.

Kenapa karangan tu sangat di banned? Entah la..mungkin aku tak suka fikir ayat,bagi tekanan di suatu sudut.
Kawan aku kat sekolah selalu kena puji dengan cikgu sebab ayat dia punya cantik..otak kau nie ada bunga ke apa?

Selain karangan,benda yang mendesak otak kita untuk mengeluarkan isi adalah meeting BI esok..ala,meeting macam waktu exam Muet dulu,tanya soalan,pastu kita bincangkan,setuju tak setuju??

Kalau meeting tu aku yang punya,aku nak tanya kalau aku setuju,kau belanja makan? Astaghfirullah,rasuah-rasuah!! haha.. Tukar,kalau aku tak setuju,nak lempang aku?? sound like bribe tooo..but quite kind.haha

Kalau tension,boleh buat macam nie,kalau meeting aku punya!!!


Memang la,cakap senang,tapi nak bagi isi yang bernas,kau ingat senang!! Yang nie,aku fail..booo.
Mungkin bagi korang mudah,bagi aku sakit kepala!!!! malas nak fikir,

baik bagi aku soalan control engineering,fluid mechanic,mechanic machine,takpun soalan thermodynamics,design lab ke ...walaupun susah nak mati,tapi aku rela fikirkannya...!!!!!!!!!!!!!!

BM kalau ada meeting macam nie pun sama..anak baranak la tu..nasib baik tak ada.kehkeh.

Dan tak tahu nak prepare apa,sebab soalan on the spot esok. Madam siap pesan lagi,tak payah nak study hard sangat,tak payah nak stay up sampai mata lebam, berbahagia je,datang esok cakap.

ooooo...

Tapi aku tak tahu nak buat apa,tak bahagia sayang,tak bahagia!!, rasa perlu usahakan sesuatu,nervous pulak.entah apa-apa.. *..*

Nak study subjek lain pun tak tenang. T_T

Sebab tu aku update blog!! kahkah.

Satu lagi,aku mudah lupa di pertengahan jalan. Tetiba cakap punya cakap,TUUUUUUUUTTTTTT...eh,lupa,apa aku nak cakap?? kenapa? apakah?..tidak! neuron otak bersambung dengan rancaknya tetiba terputus. i got some memory short,kind of short circuit..haha.

Bila neuron terputusssss....

 Allah,ini kelemahanku.

Ya,manusia tidak sempurna,dikurniakan kelemahan dan kelebihan dan kemampuan yang berbeza-beza untuk setiap manusia..Bila ingat pasal kelemahan diri sendiri,mengingatkan diri ini Allah Maha Sempurna. Thats the different between us and The Most Powerful. isnt it?.. =)

Dan mengingatkan juga agak diri ini tidak merendah-rendahkan kelemahan orang lain dan mencemburui kelebihan orang lain.. MashaAllah,Adilnya Si DIA. T_T insaf sebentar.


Amin!!


Kelemahan bukan untuk ditunduki tapi sebagai perangsang menjadi manusia produktif,lebih kuat berusaha,lebih banyak berdoa,lebih banyak bertawakal.!!! oh yeah! ^^

Tetiba bersemangat pulak.

" Dont worry,Allah Ada.Allah jaga.! "

I'll try my best,InsyaAllah..cool je..doakan please..!!  =)

Oh ye,why blogging?? mungkin sebab tekanan subjek bahasa dulu,tulis blog boleh guna sastera peribadi,ayat tergantung pun takde sape nak potong markah,boleh guna bahasa campur aku(BCA not ABC),boleh letak pepatah ciptaan sendiri...hahahakkksss..jangan terpengaruh sudah.tergugat iman kau.hihi..

(Jangan tiru macam saya,yang baik jadikan teladan,yang tak baik,tinggal-tinggalkan,bini jangan ditinggalkan..) (-_-)

Thanks guys,susah-susah je selongkar blog kiteee...hehe...good day!! 

*..*

No comments:

Post a Comment