click this cute!

Tuesday 10 December 2013

Rahsia dunia.

Assalamualaikum..

Esok aku ada test lagi. Malas nak study sekarang. Nenek nak bercerita kat cucu-cucu nenek..hekhekhek..seksi nenek gelak..haha.

Meeting yang aku cite semalam dah settle petang tadi..Alhamdulillah,tajuk pasal nak held suprise retirement party for Mrs Chong..nervous giler kot,tersekat-sekat aku cakap,sambil letak tangan kat jantung,memang rasa giler jantung pump darah laju-laju,macam nak keluar..pastu dah lama-lama cakap,enjoy pulak,bak kata chairman,mula-mula nampak takut lepas tu lama-lama taknak berhenti cakap pulak..haha.. tak sangka meeting hari nie meriah pulak.

Mrs Chong like an imagination person la waktu tu.

After seorang kawan bagi opinion pasal cupcake for that event,the other friend said "Mrs Chong dont like it,because i know her very well" haha,everyone including Madam laughed.Kelakar la,sebab we dont know who is Mrs Chong right,then we acted like we know her for 15 years. And I didnt expect that point will come out from her mouth.

Other thing that make us laughed again,

For the suitable time for this this event,aku tak ingat macam mana ayat kawan aku cakap,tapi somethings like this "Its not so suitable for Mrs chong back home late,maybe we need to ask for her husband permission first."

Tetiba kawan lain cakap "Mr.Chong died"

again,u acted like u know Mrs Chong very well my friend..hahaha


ok..sudah sudah..

Nie kisah semalam,baik korang hayati.

Sebenarnya aku nak pecahkan satu rahsia...kehkeh..

Sebenarnya.....



Sebenarnya....


Sebenarnya....




hehe...


Actually,aku tak pandai masak TELUR MATA KERBAU.. T_T
memalukan.

failed as menantu kesayangan bakal mak mentua. =(

Aku pernah buat la,tapi hangus kat bawah,yang atas tak masak,tak pun telur itu digoreng dengan niat telur mata kerbau,macam mana boleh jadi telur dadar..hahakksss..tension.!

Satu lagi,aku tak kisah pun sebab aku tak suka sangat telur-telur nie,tapi makan je kalau ada.
Tapi bila buat,tension jadinya.. pernah masakkan telur mata kerbau untuk kawan 4 biji, 1 nampak jugak rupa macam mata kerbau,3 lagi jadi telur dadar..telan je laaaaa....kesian kawannn..haha.

memalukan. T_T

When i was thinking of my family in future,nanti ada suami ke anak ke yang suka telur mata kerbau nie,macam mana??

 "Mom, i want Telur Mata Kerbau,why your Telur Mata Kerbau doesnt looks like my friend's mom punya Telur Mata Kerbau..Your Telur Mata Kerbau tak nampak mata pun,looks like Telur Kerbau Buta?"

Oh tidak.kesian anak.
kesian mak jugak,dibanding-bandingkan tanpa belas kasihan. T_T

Kenapa ada orang buat begitu cantik,telur kuning separuh masak,yang putih gebu bahagian atas,dan yang bawak garing ranguppppppp!!!!

Aku tertanya-tanya sehingga...makanan yang aku tak berapa nak suka tetiba aku mengidam 2,3 hari..Dah la waktu tu aku berpantang sebab resdung,jihad habis-habisan tak makan makanan bergoreng dan berminyak.. Lepas dah baik resdung betul-betul, apa lagi,semalam aku goreng dua Telur Mata Kerbau,nak dekat pukul 12 tengah malam tau!

Tententenggggggg!!!!!...


boleh la daripada tak ada...


nak lagiiiii!!!


nie dah makan sikit,dia punya telur kuning cair...nyum-nyum.. =)




Kite berjaya!! T_T nangis terharu,bukan senang..

Setelah aku buat eksperimen semalam,Telur Mata Kerbau nie jadi cantik seperti ini,adalah dengan cara

1. Panaskan kuali dengan api perlahan,masukkan minyak cukup-cukup untuk satu telur,tak payah banyak-banyak,tak sihat..tunggu sampai minyak panas.
2. Basuh telur.
3. Api masih lagi perlahan,masukkan telur serendah yang boleh dan berhati-hati,supaya tak pecah telur kuning.
4. Kena sabar tunggu dan jaga,supaya yang kat bawah tak hangus,agak-agak telur putih dah melepak,gebu,yang bawah dah garing sikit,boleh angkat,jangan tunggu lama sangat takut telur kuning masak pulak...tak sedap la...
5.boleh angkat.. ^_^

Makan dengan kicap!

"Mom,im proud having u as my mother,Telur Kerbau Celik boleh buat,Telur Kerbau Buta boleh buat! Bila nak buat telur mata jin??"

hahaha...gurau je..daaaa!!

Apa la,pasal mata kerbau pun kau nak kecoooohhhhh!!! But another skill i learned,skill come from Allah!

lemahnya hambaMu,ILMU telur pun Allah yang punya,kalau Allah tak izin,kita nie kosong,nothing! O..O

btw,tolong doakan aku berjaya dalam test esok..hihi..Semoga Allah merahmati kamu juga readers!

Thank you for selongkar my blog!! goooooooood dayyyyy!!
=)

No comments:

Post a Comment