click this cute!

Thursday 5 December 2013

Apa la nasibku ini.

Assalamualaikum.. 

Hari yang indah..

^_^                             ---------->>                       T_T

pertukaran wajah berlaku.

Penyakit sebelum ini hampir pulih,datang penyakit baru..
kau yang cari penyakit Martini,jangan nak merungut!

Hening di pagi hari,lepas solat subuh,aku duk atas katil riang ria cari sesuatu yang penting kat internet dengan bahagianya..Tetiba kite dengar bunyi orang main drum, kita terkejut kot,sape tu,sape tu???
Oh my little tummy!
Kau jangan percaya cerita nie, ingat perut aku tong drum!
haha.
Ok,aku lapar.

laptop kat hujung katil sini,tin biskut kat hujung katil sana..jauhnya ai..pastu kite pun menghulurkan tangan sepanjang-panjangnya..nak angkat malas,ingat nak terus buka penutup,ambik biskut.
Kau bayangkan penutup tin biskut Jacob tu kan ketat,rapat.

Punya la pemalas perempuan nie buka penutup tu bukannya nak guna senjata,sudu ke,bom ke, pakai jari je..Memang aku ingat tin tu macam rambut yang pakai Rejoice pun..hehee..ada jugak nak kena tembak nie.

Mungkin aku ingat tangan budak engineer memang keras bak spanar.
Sekali aku tarik,penutup terbuka,jari rasa kebas...

Tu diaaaaaa..jari spanar dia.
Katak gelak,itik senyum seakan mengejek,gajah buat muka tak kisah..boleh bla.
(Baru perasan terambik gambar latar belakang yang begitu menyakitkan jiwa.)

Pucat seeeyyyyyhhh,tak dapat nak gambarkan,dalam hati "Kau jangan sakit,jangan sakit,aku tak sanggup nak rasa sakit pedih itu,jangan sakit,kau baik.." 
Waktu tu rasa kebas je.. Sekali keluar darah mencurah-curah..mungkin sebab hujung jari terbelah isi (dalam gambar tak nampak sangat)..

Aku dah dupdap,dupdap,lagi dua jam nak pergi kelas..
Dupdap bukan pasal kelas tapi pasal darah.tak boleh tahan tengok darah taknak berhenti nie..Nasib baik kite memang sediakan minyak gamat,tuang punya tuang atas dia,tak berhenti jugak darah..macam air mengalir dah..tisu kapas dah banyak darah kot,lama-lama akhirnya berhenti jugak bila dah lap banyak-banyak..

Fuhh..lepas tu baru pedih..sakit... T_T
So,sebab tu hari nie aku pergi kelas pakai serba merah semata-mata nak matchingkan dengan warna luka kat jari..haha..Entah apa-apa. =P

Mandi pun macam berdisko,tangan ke atas,jari menunjuk ke langit..sobsobbsss..T_T
Kawan kite pun suruh kita beli handiplast..
Kite? "ee...takmo-takmo,nanti sakit nak cabut"

Kalau luka apa-apa,memang dari sekolah lagi tak suka pakai..azabnya nak cabut nanti..
Tapi kawan-kawan aku,tak luka pun pakai,bagi diorang STYLE MAN!! haha..ada jugak spesis nie..kehkeh.

tapi mula terfikir nanti nak solat kena air macam mana,tetiba teringat satu ilmu yang telah diturunkan oleh ustazah waktu tingkatan 2.

Mungkin korang boleh guna jugak waktu kecemasan seperti aku nie.

Kata ustazah,bila anggota badan yang sakit tu tak boleh kena air,kalau kena air,memudaratkan,kita balut..pastu wuduk macam biasa,bahagian balutan tu bagi kena air wuduk,tak payah buka la..asal kena je..faham.?

Tapi kalau luka biasa,macam terguris sikit tu,tergores pisau sikit,jangan bermanja-manja la..kena air pedih yang boleh tahan lagi baik bagi air wuduk mengalir...even pakai handiplast pun,sila buka biar kena air,handiplus murah je,beli banyak-banyak,bila nak solat buka then tukar.

Macam aku punya nie,dah terbelah isi,memang patut la pakai cara ustazah,darah pun masih tak kering.

Nie dia handiplast tu..beli kat farmasi. Baru ku tahu ada handiplast yang kalis air..pastu senang cabut,tak sakit la..maju jugak handiplast nie..ke aku yang tak maju.haha


RM2.20 for 10 pieces.
Beli banyak sebab nak letak kat sepuluh-puluh jari,baru style man!!! haha.
oh.tidak.

Bagus jugak beli banyak,buat stok,persediaan kat rumah kalau peristiwa ini berulang.
Ini bukan satu doa. =_="

 Yeay,jari telunjuk kite dah ada topi polkadot.haha.

Jangan ingat aku suka pakai benda nie,berat jari aku.
Tadi nak mandi,nak gosok gigi,cuci muka,pakai sabun,nak makan,nak buat apa pun rasa kekok dan tak lengkap,hanya kerana satu jari ditimpa musibah yang kecil..
Sekarang pun tengah menaip guna jari tengah..huaaawaaaa..

Then aku terfikir,kalau salah satu anggota badan nie tak ada..nauzubillah..

Peristiwa ini mengajar erti SYUKUR,yang teramat sangat dengan nikmatnya yang masih ada..
Sepanjang hidup ini,SIHAT itu lebih banyak Allah berikan kepada kita berbanding SAKIT..Alhamdulillah..
Sakit itu perlu untuk kita lebih mensyukuri dan tak lalai..

Sebab bila sakit..
"Allah,sembuhkan la..sakit...Kau kan Maha Penyembuh,tak ada siapa yang boleh sembuhkan melainkan Engkau T_T "

Baru kita kuatkan doa,kuatkan iman,kuatkan kebergantungan pada NYA..kankan?? =)
Setiap satu perkara Allah izinkan,tak ada satu pun kehadirannya sia-sia walau sebesar zarah.
Rugi kalau tak ambik manfaat.

Thank you for selongkar my blog and good day!
$_$



No comments:

Post a Comment