click this cute!

Thursday 12 December 2013

Aku bahagia saat mereka menderita.

Assalamualaikum..


Macam dasyat je tajuk..kihkih..pening la bila nak kena tulis tajuk nie,sebab tu kadang-kadang tajuk kat blog aku entah apa-apa,tajuk lain,cerita lain,tu yang bila orang buka blog je,suprise habisssss...Apa benda nie?

hihi..maafkan saya.Tapi tajuk kali nie, ada link jugak la dengan cerita aku hari nie..

dah baca belum entry Rahsia Dunia tu?

ha, malam tu lepas masak,dalam pukul 1.00-1.30 kot,ada kebakaran kat kawasan rumah aku tau..terkejut seyyyhhhh...Kawan aku bangun tidur mamai-mamai lagi,terkejut bunyi bising siren bomba,waktu tu bau asap,kawan aku fikir rumah bawah aku terbakar tau..

Dah la aku dengan housemate berdua je,yang lain tak balik lagi sebab buat study group kat luar,giler kau,kawan call diorang dengan mamainya,perasaan takut tapi mulut bercakap masih cool..haha.

Yang pasti ramai penghuni-penghuni blok aku dah turun semua berkumpul kat bawah..siap ada yang peluk bantal lagi turun bawah..kau nie lagi sayang bantal melebihi segalanya ye manusia...haha.

Pastu kawan aku nampak api merah-merah,rupanya kat luar blok sebelah yang ada kebakaran,beberapa motosikal terbakar..Ada orang cakap sebab puntong rokok,ada orang cakp kes sabotaj... ada orang cakap api menjulang tinggi sampai tingkat dua,ada orang cakap api menjulang tinggi setinggi bangunan 4 tingkat..tinggi kan? mana satu nak percaya nie...

Alhamdulillah bukan kat blok aku,Allah lindungi...

Untuk pengetahuan,ada beberapa orang penghuni yang dikenalpasti tidak turun ke bawah,jiran bawah rumah aku geng lelaki..diorang takpe la,kalau terbakar kat tempat diorang,boleh diorang terjun terus,tempat rendah pulak tu.. Dan seorang lagi adalah aku.hahahahaha...sebab tu cerita kat atas banyak pasal kawan aku..=_="

Agaknya semua dah cemas macam nie waktu itu...




Tapi AKU? 
sedang bahagia menikmati tidur ..

seolah-olah takde apa yang berlaku...kahkah..
percaya tak? aku pun tak percaya..

Kesian kat kawan aku sorang-sorang menghadapinya bersama penghuni blok yang lain..
Dia ketuk pintu bilik aku kejutkan...tapi sayang,tidur mati,pintu bilik aku pulak berkunci..tak ada pilihan dah,dia turun la sorang-sorang..

Motosikal tu dah la meletup-letup kuatnya.,tambah bunyi siren bomba tersalah masuk kawasan blok aku pun kuat,aku punya la tak dengar sebab berada di alam kebahagiaan sementara...hahahakkkss..

yang aku cerita kat atas tu semua kawan aku yang cerita pagi tadi,waktu nak pergi kelas,memang kitorang gelak habis la..Kalau rumah aku yang terbakar,mungkin pagi tadi,dia tak pergi kelas dah,duk kutip abu aku...nauzubillah..haha. Bahaya kan? Allah ada.Allah jaga.Alhamdulillah... =)

Kawan aku cakap "kalau terbakar betul-betul,aku turun,baling fon kat tingkap bilik kau,kalau tak bangun jugak,tak tahu la aku"

Aku bangun dalam pukul 2 lebih..Waktu tu terbangun sebab aku dengar housemate aku yang keluar study group balik ketuk pintu bilik beberapa kali,tu pun lepas dia berhenti baru aku sedar... nak cakap "Ini,motorsikal aku tayar pancit,esok pergi kelas naik bas ye"

Simple word from me"ok,ye,ye..." krooooohhhhhhhhhhhh..

 tapi waktu tu semua dah selesai,dah kembali normal..kehkeh..and aku tak sedar.. =P

Apa la aku.Itu sleeping beauty.

Oh ye,motosikal tinggal rangka je,kesian sungguh! Semoga mereka tabah dan digantikan dengan sesuatu yang lebih baik olehNya..

Thank you for selongkar my blog and good day!! =)



No comments:

Post a Comment