click this cute!

Wednesday 18 December 2013

Look at the gold!

Assalamualaikum..

Macam biasa la,sebelum study untuk test,kite kena cari semangat kat blog..hahahakksss!!
 apa yang lawak?=_="

Aku terharu giler,giler,gilerrrrr!!! terharu,tak tahu nak cakap apa..terharu giler dengan si Dia.. T_T

Korang,sejak kena resdung hari tu,sakitku berantai,macam food chain masa kita belajar kat sekolah rendah dulu,ingat lagi tak??


macam kat atas tuuuuuu!!

Sembuh sakit tu,datang sakit lain,pastu sembuh,datang lagi..ye..kamu tak diundang wahai penyakit!!

Semalam pun kena lagi,dah baik satu penyakit,lepas makan pasta goreng,tetiba kepala sakit,balik kelas tengok-tengok muka merah,gatal-gatal..My friend said,there was BELACAN in that food..and im not realize that thing at all,tak curiga pun waktu makan.. Kau jangan nak cakap aku tak baca Bismillahirrahmanirrahim sebab aku sendiri pun lupa sekarang yang aku baca ke tak waktu tuuu..short memory!! haha

Lepas letak madu dah ok dah,hilang merah tu..

Tapi kepala sakit jugak la lagi.. dalam keadaan yang begitu,kita buat je la kerja macam biasa tapi sebenarnya semua penyakit nie telah buat aku berada pada satu tahap yang stresss yang amat...macam gambar tertera di skrin anda..



Ya Allah..macam mana nak hadapi semua nie,dah tak tahan dah...tak mampu dah nak kuatkan kesabaran..

T_T

bayangkan sekarang dah la waktu-waktu kritikal hujung sem,banyak kerja..Ya.tanpa kesihatan yang baik,banyak perkara yang tergendala..

tapi stress itu sebenarnya..

disebabkan..

Aku nie jenis suka buat perkara yang

"Lantak aku la nak buat apa"
"Lantak aku la aku nak pakai apa"
"Lantak aku la apa aku suka"
"Lantak aku la nak makan apa"
"Lantak kite laaaaa..!!!"

MySelf.My Life.so My Rules.

Tapi "Lantak aku la nak makan apa" dah terbatas and i really hate it..hate it much..

Sebab kita suka giler makan udang,ketam,sambal belacan,belacan tu pun..suka-suka!! lantak kite la kite suka,tapi tak boleh daaaa..tak bolehhhhh daaaaaaa...T_T sedih ngatttt.sedih ngattttttt.....!!!!

selama nie makanan aku tak pernah terbatas,dan aku bersyukur giler tak ada alergi macam orang lain,tapi sekrang dah ada...makan kena hati-hati sangat..
Ya Allah..kite stresssss..kite tak kuat dengan ujian ini..

 Ya.aku pun manusia yang struggle dengan ujianNya..aku pun manusia yang sangat perlu pertolonganNya untuk melalui sesuatu ujian..lemahnya manusia,sebab tu Dia Maha Sempurna.

tapi semalam tetiba waktu kite mesej kawan kite,cakap pasal assignment,kite tetiba cite macam tu..ada satu ayat yang menyentuh hati kite...T_T

 "Orang lain pun ada penyakit jugak,ada yang lagi teruk dari Ini"

Buat stress kite berkurang,bila fikir balik,bukan setiap saat aku sakit,anggota badan pun cukup lagi,makan nasi pun boleh lagi..Ya Allah syukurnya,syukurnya...

Ada lagi tak bernasib baik dari aku,tapi teguh je iman,teguh je ketabahan..Mungkin ada yang berdoa nak sesihat aku..T_T

aku patut syukur..

Lepas tu aku ingat balik,setakat nie,apa yang aku nak,selalu dapat,Allah tambahkan ujian,tapi dalam masa yang sama Allah tambahkan nikmat..now im crying!!.. Aku dapat banyak benda yang aku suka,terutama yang aku mengidam giler-giler,setakat nie,pastu banyak pulak kemudahan yang Allah bagi untuk aku dapat apa yang aku idam-idamkan tu....MashaAllah..baiknya Allah.

nak banding dengan musibah,terang-terang terlalu sedikit.. T_T

Allah,kenapa sangat baik,sakit diberi sebagai ujian,aku sedih,aku tak tahan,tak sabar...Dia pujuk lagi dengan penuhi keinginan,gembirakan hati aku...terharu,terharu!!

Banyaknya hadiah Dia bagi supaya hambaNya tabah lagi,kuat lagi,sayang Dia lagi,Rindu Dia lagi....

Pengajaran dari kisah ini,sebenarnya itu yang selalu berlaku terhadap manusia,hambaNya,semua orang struggle dengan kehidupan,struggle mengekalkan iman,kadang-kadang jatuh,kadang-kadang kuat....

Sama ada kita sedar atau tidak,itu bezanya.. Allah adil terhadap setiap hambaNya..

Tengok la luas-luas nikmat yang Allah bagi,sebelum tengok musibah...

Percaya lah,tetiba musibah tu akan rasa ringan,kecil sebab rasa malu kat Allah untuk jadi lemah atau menyalahkanNya disebabkan musibah itu padahal nikmat banyak sangat Allah bagi..much.!!!

Dan kalau nikmat yang biasa jadi kepunyaan kita hilang,

Percayalah nikmat lain Allah gantikan lebih banyak..
MashaAllah..

Allah,moga hati ini lebih kuat,lebih tabah,lebih sabar..
Entry nie nak bagi motivasi kat diri sendiri sebenarnya,lagi baik bagi korang tempias kebaikannya jugak!!! hehe =)

Thank you for selongkar my blog and good day! 
Barakallah sahabat.


2 comments: