click this cute!

Sunday 2 March 2014

hidup harus belajar untuk redha

Assalamualaikum..!!

Panas ye sekarang..sampai rasa selalu dahaga..tengah-tengah malam pun dahaga yang amat..telan air banyak-banyak..dasyat betullll...
Sampai petang minggu nie aku pergi kelas rasa macam sakit tekak..ingat sikit je..tengah-tengah belajar tetiba rasa tak boleh nak bernafas kot..nasib baik lecturer bagi rehat jap so dapatlah pegi 7e beli benda nie..


Disebalik kesusahan ada kemudahan..Alhamdulillah.
Guys..sama-sama kita jaga kesihatan di musim panas ini..
Kita patut bersyukur negara kita nie bukan negara 4 musim tapi hampir 10 musim atau lebih kan...musim panas,musim sejuk,musim duku,musim durian,musim rambutan...blablablaaaa......

U know..aku rasa minggu nie macam dasyat sikit la keadaan dan dugaannya..

Balik kelas bonceng motorsikal dengan kawan..hampir masuk longkang kitorang sebab ada satu kereta tu gerak ke tepi macam apa jee nak kena motor kite..terkejut tau.. kawan aku brek mengejut la sebab kat depan ada bucu simen lagi..nasib baik sempat...Sakit hati.

Kalau aku jatuh longkang waktu tu...memang aku tak fikir nak saman ke apa...aku tarik je kau masuk longkang sekali...biar kau rasa apa yang ku rasa,main air longkang..wangi kau.gituu!!

Pengajaran: Driver baik kau cabut stereng kalau tak pandai guna.(ada kaitan tak? =_=") Alert la dengan penunggang dan pemandu yang lain,ingatlah orang yang tersayang,tak sayang kite pun jangan cuba nak humban kite masuk longkang,.. T_T humban masuk TV takpe..haha

Lepas tu boleh pulak waktu kitorang balik print notes, kawan aku start moto,dia gerak..tali beg aku sangkut kat cermin moto siapa punya moto ntah parking sebelah moto kitorang..
Aku terus tertarik ke belakang,sambil jerit.."Akak!!!!" akak(kawan tua setahun)

Dasyat betul...nasib baik tali beg sempat lepaskan tangan aku..kalau tak memang jatuh ke jalan tar la aku macam nangka buruk dan kalau moto tu terbalik pecah mana-mana,nak buat muka innocent ke,nak lari ke,nak menyorok kat belakang pasu bunga?? T_T Pasu bunga is a better idea.

Dah turun moto pergi ambik beg,tak fikir apa dah,cepat-cepat macam letrik aku gerak ambik beg ajak kawan bla cepat-cepat...perkara pertama yang aku fikir waktu tu, "malunya,ada orang nampak tak? ada orang nampak tak???" macam apa je...nasib baik helmet tinted..haha

Sakit ke apa ke,tak pk dah.

Pengajaran: Baru tahu perasaan perempuan kena ragut. =_="
Bahaya,perempuan sila berhati-hati,tali beg jangan meleret-leret,sangkut kat mana boleh bawa malu T_T pastu maut..huhu

One more time hampir eksiden. Allah! gerun! Kereta satria siapa warna kelabu bagi signal awal-awal nak masuk lorong kedua,tapi bagi signal sebelum lorong pertama,dan kitorang ada kat lorong pertama nak lintas. 
Kawan aku dah bawa straight melintas,brek yang biasa tak berapa nak makan dengan pantas,tiba-tiba berfungsi dengan efisyen tepat pada waktunya..MashaAllah..Kalau tak memang dah langgar kereta kau.. mengaku cepat..!!

Aku maafkan kalau signal otak kau kurang berfungsi..hahaha.
(ee..takutnya mengata orang!! aku pun bawa moto over excited,signal tak tutup-tutup,masuk lubang tengah jalan baru ingat nak tutup..haha)

Pengajaran kali nie,sama-sama kite guna pensyarah aku punya sensor ciptaannya untuk ingatkan kite padam signal bila perlu..good job my lecturer fluid mechanic 2 sem lepas..terkenal tuuu.. =)  (promote plak)

Lepas tu,hari kitorang balik kelas,aku ajak kawan pergi 7e,beli topup.Tapi kawan aku cakap pergi petronas la,pergi isi minyak moto sekali,balik je,tayar pancit..goyang moto,macam ala-ala alat senaman yang vibrate tu..haha.kau bajet lemak kau pecah lepas tu kau silap.atau,mungkin.haha.

Kami pun berjalan la,tolak moto pergi bengkel..tengah panas pulak tu.. Kawan aku tak habis-habis cakap salah dia,kesian kat ini,kalau dengar cakap ini pergi 7e mungkin tak jadi camnie,minta maaf..banyak kali tau..huhu..

Allah aiii..Kau dah kurniakan kawan yang cukup baik,rajin, kat aku,terharu pulak..T_T

U know what,bukan salah dia,Allah yang izin kitorang pergi tempat lain,Allah sedang menguji kesabaran,mungkin Allah nak uji kita sama ada kita redha atau kita pertikai..bukannya kitorang sakit ke,luka ke,Alhamdulillah,syukur di situ.

Dan dari atas aku bercerita nampak macam minggu nie malang gilee dalam hidup aku..kan?

Tak.salah.

Minggu nie sebenarnya bernasib baik sangat,rasa sangat Allah jaga,Allah lindungi kami daripada musibah yang lebih teruk..Allah ada.
Dia letak kami dalam bahaya untuk menguji,tapi Dia sebaik-baik Penyelamat.. =')

Di sebalik kesusahan ada kemudahan..ingat!!

Jangan pertikai atau kecewa,cari hikmah disebalik ujian..Allah ada..

Entah apa yang akan diuji esok untuk kita..semoga diri kita lebih kuat,lebih redha..Amin.

Thank you for selongkar my blog and good day!!
^_^

Alhamdulillah,INI_EMPIRE CLOTHING kini dibuka..jemput visit and like ye..sokongan anda amat dihargai dan yang banyak doakan terima kasih sangat-sangat,terharu sampai ada yang mesej doakan semoga Ini jadi wanita solehah..T_T..baik sungguh.. semuanya Ini doakan dipermudahkan urusan oleh ALLAH & diberi kejayaan juga,dunia akhirat..=)

Terbaru stok JUBAH ARAB march 2014 daripada DUBAI..


Boleh tengok kat page ok...=)



No comments:

Post a Comment