click this cute!

Thursday 23 April 2015

Hujan di petang hari

Assalamualaikum.

 Martini di sini melaporkan hujan semakin reda di kawasan melaka si bumi hijau. :) Martini balik kelas tadi cuba buat kerja mengadap laptop walaupun ada gak la terpengaruh dengan gejala facebooking.haha. Tu masalah laptop yang ada New Tab or New Window ke apa. (tetap taknak salahkan diri sendiri..hihihi)

Tapi takleh buat kerja la sebab badan tak selesa pakai baju dari pagi pergi kelas tadi. so, Martini pergilah mandi dan sekarang dah siap mandi, rasa bersih..wangi...hmmm..dan selesa! :) Macam iklan pampers baby.hahaha.

Martini pakai baju kuning, seluar hijau sambil tuala di atas kepala sambil meng update blog sambil makan pelam masam.

Terliur tak? hihi..

Hari tu Martini beli sebab Martini mengidam.
Anak dara nie memang selalu mengidam makanan. Bukan orang kawin yang pregnant je.
Orang cakap kalau kita pregnant betul-betul kita akan mengidam benda yang tak biasa kita suka.

jadi aku rasa sama ada aku akan tidak mengidam langsung sebab sepanjang hidup kerjanya mengidam je atau aku akan mengidam benda-benda luar biasa pastu aku buat la permintaan kat laki aku.. "Abang, nak makan sup tanduk unicorn" takpun, "Bie, nak makan kari kepala Naga Tasik Chini". Hahahaha..bengong la perempuan nie =_="

Lepas mandi aku teringat la kebanyakan kawan-kawan perempuan aku suka pakai bedak debu tu kan siram kat badan diorang banyak-banyak macam kita sapu bedak kat baby tu..Wehh.. berapa kilo bedak nie diorang letak? haha. Saje je nak cakap, ke memang semua perempuan macam tu ehh? ke aku sorang je tak cam tu??

Aku tak suka ahh sebab masa kecik dulu pernah buat...hahahaaa.. Pastu, berpeluh habis badan nie bila keluar, melekit-lekit. sangat tak selesa. bedak campur peluh bau dia jadi lain. Lepas tu memang aku tak pakai dah!!  Bagi aku, aku suka guna losyen, perfume, deodorant.. losyen yang lembut dan lembap dan sangat hmmm wangi dan sangat selesa.. =)

Lain orang lain cara. Tapi syok kot tengok mereka-mereka nie bermandi bedak macam main hujan! ^^ macam nak join! hihi.

Wei, nak cari perfume adalah benda yang paling susah. Bayangkan bila kita tengah pilih dengan cubaan membau itu, kali ketiga, kita dah nak pengsan, pening bapakkkk ahhh..
Kalau bernasib baik jumpa la yang best dalam tiga cubaan itu. . Betul tak? haha.

Dah la tu sembang, buat kerja pulak..


Thank you for selongkar my blog and good day! ^^



No comments:

Post a Comment