click this cute!

Wednesday 2 September 2015

my life right now

Assalamualaikum,

Hai. Baru balik keje. Shift malam. Oh ye. now aku tengah kerja part time sambil sambung study. Kenapa ye aku sambung study? Jeles tengok kawan-kawan dapat keje dah..tapi i have my own goal in my life. Mom said as long as we have the chance to find more knowledge then go..fight for it..kena selalu berusaha jadi lebih baik..jadi muslim yang terbaik.. :') aku dapat nasihat nie bila aku mengadu.. ma..kenapa ini asyik kena tinggalkan rumah, kenapa tak macam dulu-dulu.ini boleh selalu duk dengan family (oh no..tears coming out now!) Kenapa? I wish i could spend this whole life with my parent & family.. tapi kita ada tanggungjawab,kita kena usaha, dunia nie cuma permainan yang sementara..

jadi ayat-ayat mak aku nie selalu jadi semangat aku bila aku rasa aaaahhhhh..nak stop..aaahhh! Haha.

Tapi bila aku keje part time aku banyak belajar..pasal aku banyak jumpa masyarakat yang begitu sombong dan sesuka hati sakitkan hati orang.. ke mana pergi adab dan rasa hormat? Mana sikap pemaaf dan meminta maaf?

jangan bila kita nampak orang kurang daripada kita, kita ingat dia takde hati dan perasaan.kita layan sesuka hati. kita pandang hina.. tolong jadi humble.humble..humble! rendah hati. Rendah hati. Rendah diri. Pemaaf sebelum diminta maaf. Meminta maaf walau diri tidak semestinya bersalah..berkata sopan dan baik..Allah suka. Apa lagi yang lebih penting dari apa yang Allah suka? Yang Rasulullah suka.? :')

lepas habis degree aku tercari-cari benda bermanfaat yang aku boleh buat sebab aku ada banyak masa, sekarang, aku pulak yang kejar masa..rasa macam masa berlalu dengan pantas dan terkejar-kejar. hihi. tu la..lapang sebelum sempit kan..semoga aku tak lalai dengan keduniaan. Sibuk mana pun aku harap Allah selalu membimbing aku untuk masih menjaga perintahnya. Setiap satunya.

Korang nak tahu tak yang budak perempuan yang selalu main dengan aku dah pindah.. sedih sangat.. sebelum pindah dia kerap datang umah aku..hari tu kami buat kuih sama-sama.. dia sangat suka kuih tu..:) kelakar sangat, dia teringin nak buat jugak bila aku buat, tapi aku larang. Sebab tangan tak basuh dan kuku panjang.. kali kedua dia datang tengok aku buat kuih dia nak try jugak, dia cuci tangan bersih-bersih, dia kebas kepit kuku aku pastu potong kuku sendiri. Bila betul-betul bersih baru dia tolong buat sekali. Shes happy :)

Kuih apa? aku panggil onde-onde. orang melaka panggil buah melaka. Orang kedah panggil? Ondeq-ondeq ka buah melakaq? Hahaahaaa..




Miss her much. Miss my little sister Wiwi kat kampung too. She whasap me suruh balik kampung sebab nak sambut bufday dia. =D

Aku rasa hati aku tak lengkap tanpa suara bebudak kat telinga ini. Jiwa aku sedih bila kawan dengan anak orang dan budak tu tak dapat selamanya bermain dengan aku. Siapa pun.anak sedara pun sama.huh! Tapi mamaini sayang iqbaal tau! :) But aku harap sangat mereka nie diberi kasih sayang yang sangat banyak. They deserve to have a good loving parent..Buat aku rasa nak kawin cepat-cepat. Nanti ada anak sendiri most of the time akan dengan aku je kan.. hihi.. Aku jumpa gambar baby nie tau. Aku save dan most of the time aku akan pandang gambar nie..dan bestnya hati aku rasa sejuk je.. sleepy baby..comel.. :)


Macam nie ke muka anak aku tidur nanti..? Setiap kali keluar rumah jumpa baby. Jumpa baby. Jumpa baby. Hahaaha..stress!

Kawan-kawan cepat je kawin. aku?  Aku pasti ada takdirku sendiri.. just follow the flow kan.. Allah knows better. *_*
Tolong doakan ok! Mungkin jodoh aku tengah cari minyak kereta, tu lambat sikit sampai.. :)

Sambil-sambil tu tolong doakan Allah permudahkan urusan aku dalam study dan segalanya! ♥

Oh guys. Aku dengan housemate duk layan cite korea fated to love you. Bapakkkk ahh! Dari episod 1 lagi memang duk gelak aje..masuk episod 9 ke atas gelak sambil nangis. ini bagi 10 bintang extra bulan mengambang! Best sangat..Takde satu scene pun yang tak best! pegi la cekedoutttttttt sekarang!

Thank you for selongkar my blog and good day! :) gudnite.!




No comments:

Post a Comment