click this cute!

Sunday 17 March 2013

Ambitionku!



Tau tak kenapa bas-bas awam kat luar sana makin lama dah makin tertutup?dah takde tingkap,ada cermin je…

Sebab taknak kita buang tiket lagi.mungkin statistik menunjukkan peningkatan mendadak dalam kes pembuangan tiket bas awam di Malaysia ..ye kot???
Tapi xdapat buang kat luar tingkap pun,masih ada alternative lain kan,
lipat2,sumbat celah kerusi.          

Pastu bila org bas tu suruh tunjuk tiket,boleh ambik balik..bijak2..maybe,in future,kerusi dalam bas pulak dibuangnya.
Kau benci sangat dgn tiket bas tu kenapa???
Nampak dia macam sampah sgt ke???
Apakata kita pakat2 lipat tiket bas tu sebuah jet pejuang!!!! (muka penuh smgt)

Naikkan martabat tiket bas tu,pastu terbangkannya ke mana saja..
Dah! Jatuh plak,bawah kasut org berjalan.bukan salah kita.at least tiket tu terkorban dgn terhormat!

Macam aku buat nie..kiut miut..


Masa sekolah2 dulu kan,Kalau cikgu tanya suruh angkat tangan korang nak jadi ape bila dah besar,kalau aku,aku tak angkat tangan,ayah boboiboy plak angkat tangan dan cakap nak jadi guru pendidikan jasmani! pengadil bola sepak! korang plak ape?? Angkat kaki? ke tidur?

Masa kecik,cita2 kite nak jadi polis.sebab dulu,kalau kawan2  tembak aku,tak pernah kena pun.tu yang aku dah rasa terer sangat nak jadi polis.bila dah besar,baru perasan polis  pakai pistol ada peluru,ingatkan pistol kat kedai kampung aku je,tu yang aku cancel balik cita2 nie.. lagi satu,masa  tgk cite polis2 tu,uniform dia segak kan? Skrg,dah puas pakai uniform kadet polis masa sekolah menengah dulu..

then nak jadi chef sebab  suka  sangat masak,buat resepi sendiri,satu resepi buat,pastu lupa..sebab tu kalau pergi pustaka negeri,Negara ke,korang takkan jumpa buku resepi Chef Martini,dalam kepala aku pun xde,xsempat nak bukukan..masakan pertama dalam hidup kite ialah nasi goreng,kite rasa kite letak byk benda kat dalam tapi ntah kenapa rasa kicap je..warna hitam plak tu,tapi sedapp,percaya la..ha.ha.ha! kite kebas kuali mak kite,bawa pergi belakang rumah.terer tak kite? Kite rasa kite dah boleh hidup  dalam hutan masa tu,tu pun kalau kite Berjaya kebas kuali mak kite lagi la.huhu.. sekarang,jadi ratu rice cooker dekat hostel.borink betul.tapi baik ada dari takde.syukur.:)

lagi…nak jadi cikgu..best sebab kalau hari guru,cikgu kite mesti dapat banyak hadiah!!!! Wauuu!
Satu lagi sebab kite pernah tgk cikgu kite baling kapur tulis bila kawan2 kite main kat belakang,tepat plak tu,cikgu tu my idol~..tiba2 kita excited nak jadi cikgu,dapat baling kapur tulis kat anak murid..kah3!
Sekarang,kite tak jadi cikgu,jadi adik cikgu ada la…hehe

kite taknak jadi doctor,sebab kite tak suka hospital.kalau kite pegi hospital mesti kite tak berani jalan sorang,takut bertembung dgn mayat,tapi kalau bahagian kanak-kanak,kite suka duduk lama2,sebab byk gambar,ada mainan,sekarang dah besar pun bahagian tu jugak kite suka pergi.haha.alangkah indahnya kalau sakit,doctor kanak2 rawat kite..LIKE! Sekarang dah besar pun tak suka pergi hospital jugak,bukan sebab takut bertembung dgn mayat lagi,sebab hospital tu buat jiwa kite tak kuat,tgk org sakit,sedih…selalu doa supaya Allah tak bagi sakit sb taknak pegi klinik,hospital..rumah tok bomoh??bukan atok aku,nak pergi buat ape..

Sebab tu la kite tak ambik kos doctor dan kos yg sewaktu dengannya.. mak dan ayah kite nak kite jadi doctor,nama Martini tu diorang bagi sebab diorang pernah tgk ada seorang doctor,DR.Martini.. tapi,kite tak boleh nak jadi ape yang kita taknak,so,sekarang diorang redha bahawa anak diorang bukan bakal DR,tapi bakal IR…InsyaAllah..Ini sgt bersyukur dikurniakan mak dan ayah yg sangat sporting dan memahami.hehe

Bila dah besar,cita2 kite nak jadi pilot..sebab tu sampai sekarang tak ambik lesen kereta ke,motor ke,bas ke…sebab aku tengah tunggu nak ambik lesen kapal terbang..hohoho..tidak kesampaian..:( (shopping mall xde parking aeroplane,tu yg aku xberapa sedih sgt)

 ntah macam mana aku boleh ambik bidang kejuruteraan sekarang,padahal takde plak aku dengar ada kawan2 aku angkat tangan sebab nak jadi jurutera dulu2..korang ada dengar??
Yang aku tahu,aku sangat suka fizik,sangat suka! Mungkin suatu hari nanti aku jadi pakar fizik ke,mendalami ilmu2 fizik dan jadilah ahli sihir yg mantap di dunia ini macam harry potter..!! (tiba2 lak)

 Sebenarnya,cita2 aku daripada kecik,aku nak jadi seorang suri rumah yang sempurna,isteri dan ibu yang sangat2 penyayang.. Aku kerja sekejap je,cari pengalaman,cari ilmu banyak di waktu muda dan single nie,nanti bila jodohku dah datang ambik aku,aku realisasikan impian aku yang satu nie…hohoho..Nie cita-cita aku sejak sekolah rendah lagi..tak pernah berubah..tapi takkan nak angkat tangan cakap ,cikgu,saya bercita2 untuk menjadi seorang suri rumah! Mampus,kalau kawan2 aku ad FB masa tu,tau la ape status diorang sesaat kemudian..hahaha

^^


Midvalley,aku ambik gambar nie sambil berangan aku ada di dalam gambar nie kat tepi pokok sakura palsu tu     ! tapi harapan..:’(

No comments:

Post a Comment