click this cute!

Wednesday 30 October 2013

Fakta tentang diriku

Assalamualaikum kawan-kawan!!
=)

Ini Fakta Ini.


  • Tak suka wet dan tak suka sejuk sangat & panas sangat tahap peluh-peluh. Tapi rasa better panas daripada sejuk.suka swam-swam je.
  • Tak suka air yang berais dan tak suka air panas sangat..
  • Tak suka air manis,air masin pun tak suka..kecuali susu atau pure jus. Kalau keluar jarang order air manis nie,jus kadang-kadang. Antara sebab mak suka membebel pasal aku duk kat rumah jarang buat air manis-manis,at least aku duk kat rumah perabis beras je, tak perabis gula.
  • Tak pandai mintak tolong orang,(bukan baik,tapi tak pandai)selagi boleh buat sendiri,buat sendiri kecuali emergency,kritikal bagi aku.kecuali family sendiri,aku suka menyusahkan.hehe
  • Tak akan makan budu tanpa cili. Ibarat bila ada cili,budu nampak macam intan permata,kalau tak ada cili,budu nampak macam kaca...hihihi.
  • Takut getah. ( Dah macam cicak)
  • Tak suka orang aniaya barang aku.
  • Tak suka orang tengking aku.(akibatnya,aku malas nak layan dah!! huh!)
  • Takkan beli sesuatu kalau tak terpikat dengan barang tersebut sepenuh hati atau perasaan separuh-separuh.
  • Takkan beli sesuatu sebab kawan yang suruh beli..Tak mudah terpengaruh.
  • Suka ikut hati,apa aku suka dan apa aku tak suka,apa aku mampu,apa aku tak mampu,means aku suka jadi diri sendiri.
  • Sangat nakal waktu kecil.Lasak walaupun suka pakai blouse dan gaun.hehe
  • Ada ilmu ghaib kat shoping mall.
  • Tak suka klinik,tak suka hospital,terutama bilik mayat.Cuma suka hospital bahagian kanak-kanak yang ada gambar-gambar kartun.
  • Takut doktor,emm,doktor hensem tak takut..tapi jarum takut.haha Tak suka makan ubat,kecuali mak dah membebel sepanjanggggg yang mungkin.
  • Tak takut hantu(tu dia..berani kau cakap besar),cuma takut kejutan and i hate it..Dont u ever buat suprise party yang kena-kenakan aku,malas kawan! kecuali suprise yang tak buat jantung nak tercabut,itu ok.hehe.
  • Suka makan sayur hijau,paling suka buat ulam,tak payah nak masak sangat la!! haha
  • Kite kalau sayangkan sesuatu kite susah nak lepas,hurt a lot!(setiakah aku?haha)
  • Suka cakap besar depan adik.hahahakkss!
  • Benci pembaziran dan pembaziran yang Allah tak suka,dan pembaziran yang aku sendiri tak suka..means membazir bagi aku tak semestinya membazir bagi kau.Dan sebaliknya.
  • Tak boleh buat kerja kalau lapar.mungkin boleh marah atau diam memendam rasa.dan jadi tak tentu arah sepanjang waktu seperti orang tak ada tujuan.
  • Tak suka dipaksa dan dikongkong.
  • Kadang-kadang tak terkawal.haha
  • Kalau kite sakit hati dengan sesuatu kite suka anggapnya tak wujud supaya kita tak sakit hati lagi,dan hati kite pun terjaga.(marah,dendam nie boleh buat hati rosak tau! >_< )
  • Tak suka contact kengkawan mesej-mesej atau col bergayut semua,(tak semestinya lupa)tapi suka terus jumpa dan have fun!
  • Makan tak cerewet,banyak bedal je,semua makan kecuali batu,kayu,buku,plastik dan benda yang tak boleh dimakan.kadang-kadang je gigit kalau geram.hahaha (bahaya pulak)
  • Suka makanan free dan suka barang free,diskaun dan sewaktu dengannya.Eleh,semua orang pun suka.! (fakta dirimu juga..haha)
  • Suka air masak,favourite water. Itu water yang paling indah tapi benci Indah water.haha..uweks!
  • Suka makan nasi,sangat suka.
  • Suka sambal belacan,suka makanan pedas,dulu telan lada atau cili,sekarang ada masalah kesihatan,tak dapat la den nak teruskan kesukaan INI.Tapi tak tinggalkan.
  • Suka simpan barang yang nampak sampah pada orang lain,tapi valuable pada aku.(Ini tabiat yang tak dapat dikikis sejak kecil,tapi mak kite selalu buang,kite bengang! =_=" tapi mak kite selalu gelakkan.)
  • Suka ambik berat pasal pemakanan yang sihat,macam mak kite.
  • Suka mengidam makanan,pakaian walaupun tak pregnant,cari jugak sampai jumpa!
  • Suka bermanja dengan yang tersayang sampai menyampah!! haha
  • Suka minum susu
  • Suka makan coklat,pure.
  • Tak boleh makan atau minum coklat+susu .Boleh buat aku muntah,sakit kepala..giler.mungkin.
  • Suka memasak tapi kalau balik kampung,mak masak,aku makan.rinduuuu..!
  • Suka haiwan kecuali binatang tertentu.tak nak bagitahu. hehehe
  • Tak takut Lipas.aku jujur.
  • Sangat suka benda berwarna merah tapi sangat suka gadget berwarna putih.

  • Suka lawak,suka Jep Sepah,suka Zizan,suka Apek,suka Johan..suka banyak lagi..suka Ice Age..haha.
  • Suka budak kecik.


  • Tak suka angin yang kuat dalam rumah,kalau kat bilik paling kuat pun aku buka kipas volume 3,tu pun jarang,biasanya volume 2 je..jimat elektrik betul nie!! haha..bukan la,memang tak boleh rasa berangin. Tapi tepi pantai suka sangat!! haha

  • Tak suka Ying,suka Yang,ke sebaliknya? Yang pasti tak suka kegelapan,suka kecerahan..hihi
yang nie suka sasukei..hihi..
  • Suka kamera. =)
  • Suka menlibrarykan kedai buku..haha.
  • Suka fikir pasal masa hadapan sejak kecil lagi,what i want to be and how i want to live, with happiness and much love with beloved big family!
  • Tak lekat kalau pakai gelang,cincin,jam kat tangan atau anggota badan,T_T nasib baik pakai baju boleh lekat..haha( Risau pulak kite nanti cincin,gelang nk kawin tu tak lekat,, hmmm.. InsyaAllah lekat kalau daripada yang tersayang wink,wink!!) ^_^
  • Suka sumpah orang jadi batu..hahaha.entah apa-apa.
  • Suka selendang,shawl 
  • Kalau kite marah,mesti benda tu dasyat sangat baru kite marah dan kite jenis marah kejap je,pastu kite lupa..huhu

Emm,sory la kalau ada yang terpuji diri snediri,anggap je la aku bergurau..hehehe

Aku pun macam korang jugak,ada benda yang aku tak suka dan ada benda yang aku suka..!
Allah nie bijak sangat ciptakan manusia yang berjuta-juta nie dengan kepelbagaian kesukaan kan?? ^_^
So,saling la menghormati dan bertolak ansur....Pesanan penjaja.

Thank you for selongkar my blog and good day!




No comments:

Post a Comment