click this cute!

Monday 23 June 2014

princess diary 1

Assalamualaikum..^^

Pagi semalam aku sampai kat kampung, Lisa mati..T_T

Mungkin kesejukan dalam bas atau sebab kena gigit dengan Louis.

Sedih giler..
Aku nangis sambil bercakap dengan mak...adik.. berlinang air mata yeee.tak tahu kenapa air mata mencurah-curah keluar dengan dasyatnya..
Adik aku gelakkan je..mungkin sebab dia dah biasa hadapi kematian-kematian haiwan peliharaan nie...

Hek eleehhh..macam aku tak ingat waktu abang aku lepaskan labi-labi yang dia tangkap tu dia nangis macam baby kuatnya..

Ya Allah sedih sungguh rasa, entah kenapa aku pun gelak jugak kadang-kadang sebab aku macam tak percaya..
Aku nie jenis macam sedih sangat ke, emotional sangat ke, sakit sangat ke, aku akan gelak ntah apa-apa..T_T kalau orang tengok mesti pelik..

Waktu tu aku exam, lama aku tak main dengan dia.. lama..sampai dia mati pun aku tak sempat main.. Lisa mati peluk tubuh macam orang tahan sejuk.. dia tak gerak, aku cakap la dia tak mati, dia pengsan je, aku kejutkan dia tak bangun jugak..T_T

Pagi tu jugak aku tanam dia, kain kapan warna hijau. Taknak putih. Macam hantu. Hantu kecik. Nanti aku mimpi. Takut. Bungkus dia kecik jee..macam lelaki bungkus cincin untuk melamar si gadis. Waktu tu gak aku terfikir, nak tanam binatang kena mandi mayat tak?=_=' seolah-olah begitu jahil tentang ilmu haiwan.

Aku tanam tepi rumah, kat pokok. Dengan harapan jadi baja pokok. ( Kau expect esoknya tumbuh pokok besar dengan buaian??? So.malamnya hafal lagu kahwin anak raja.) Adik temankan aku tanam. Kata adik bau macam kubur betul.. pastu dia ingat aku buat kubur tipu? #_#

Aku cakap dengan lisa "lisa, nanti kita jumpa kat syurga ye.. =') "

Tetiba dengar suara " masalahnya kau tu masuk syurga tak?? " haha.adik aku nie!! >_< aku baru nak feeling tau! Kau buat aku telan air liur pulak!

Tengah tepuk-tepuk tanah tetiba adik aku bawa batu nisan katanya dua biji..



Dah tanam jauh ke dalam tanah, aku mula terfikir, tanggungjawab aku pada dia sempurnakah?? Im afraid. Semoga Allah redha selama dia bersama aku dan Allah ampunkan aku kalau aku ada abaikan dia..Amin!

Lama jugak la aku bertapa kat situ sampai adik aku cakap " ini, kau nak majlis tahlil ke kat sini?? " hahaha..

Lepas tu kitorang pergi ronda kampung naik motorsikal.

Lepas tu aku jatuh sakit sampai malam, dan tengah malam baru uruskan perkarà-perkara nak praktikal esoknya a.k.a hari ini la.! Memang semalam aku takut nak hadapi praktikal hari nie..berdebar giler..sebab sebelum nie mana ada rasa kerja yang real, duk fikir macam mana laaa sebenarnya seorang engineer bekerja... *_*

Hanya Allah yang tahu hatiku ini..T_T

Pagi-pagi lagi dah bersiap..
Kesian ayah aku kena hantar adik-adik sekolah, hantar kakak kerja, hantar aku lagi..T_T

Tetiba aku dapat praktikal kat tempat yang berlawan arah dengan tempat kakak kerja.. fuhh..sebab aku, dia kena pergi kerja awal..

The worst  thing in this life when we become a burden to other people kan??? Terutama family sendiri..sedih sangat...T_T

But i have no choice.

So, otw pergi praktikal, aku cakap kat ayah suruh dia bagi aku bawa kereta la supaya dia tak susah, dia gelak je kata risau gitu..

Dah sampai tempat praktikal, diorang letak aku bahagian jentera.  Supervisor aku best jugak la and all staff quite friendly. Kebanyakkan lelaki. Cuma ada 2 pekerja perempuan kalau tak silap. Tu pun sorang cuti hari nie and both kerani. Aku sorang je perempuan bahagian mekanikal dan aku sorang je budak praktikal. Alhamdulillah aku boleh bawa diri kat sana dan dapat biasakan diri bekerja dengan lelaki mungkin sebab aku dah biasa kawan dengan lelaki. Jadi aku takde masalah bahagian tu.

Tapi engineer kat situ dah pesan jangan terasa hati la kalau ada orang layan kasar-kasar. Haha. Semoga Allah permudahkan.

Hari nie tak start kerja lagi, just tengok-tengok tempat, kenal-kenal orang.

Tak sabar pulak sebab esok la hari pertama aku kerja.. supervisor tu dari pagi sampai petang duk sebut kat orang suruh aku baiki enjin lori..haha.

Tolong!!! Nak enjin tu jadi peti ais agaknya.

Haha.

Whatever it is, aku nak manfaatkan waktu praktikal nie untuk belajar banyak benda, segala ilmu pasal motor vehicle. Walaupun aku perempuan, aku boleh!! Insya Allah..♥♡♥

Yeay, aku dapat meja sendiri. Rasa cam boss, ada kerusi best.haha.

Waktu tak buat apa sementara tunggu supervisor keluar buat kerja, selfie first day dulu!!

Tudung Aidijuma yang paling aku sayang.hewheww


Borink.

Bila balik rumah, tetiba ayah aku bagi drive. Terkejut kott.. katanya, try kali nie, kalau bawa hari nie, baru pa luluskan..kita tengok!! Aahhh..nak jerit keriangan gitu..

Sekali bawa, rasa macam ok je tapi lain sikit sebab nie first time bawa kereta pa aku tu, dah la style kereta racing sikit kereta dia, excited la.. bila berhenti simpang tiga siap tanya lagi.. "hoohhh..style aarr ini bawa!"
Haha.

Tapi banyak gak kena membebel sebab gear dia tak macam kancil, susah sikit nak tolak.. yang syoknya bawa laju tak rasa laju pun, smooth je.. kalau kereta kancil bawa laju dah gegar dah kan..

Sekali sampai nak masuk simpang lorong rumah aku, ada van berhenti tepi jalan kat tengah pulak. Aku macam tengah syok suka sangat dari tadi duk potong motorsikal semua *yang tu kena bebel gak T_T*  tetiba aku lupa diri ye kawan-kawan.. aku potong van berhenti tanpa signal macam dalam game kereta gitu,pastu pusing stereng nak masuk lorong macam apa ye, aku nak langgar pagar rumah orang, satu family dalam kereta jerit *brekkkk!!!* aku memang tekan brek pun.  Takkan nak biar kereta langgar pagar orang ye ke dak??? Hehe...Mungkin pa aku dah risau terkejut sangat anak dia bawa kereta entah apa-apa, dia suruh aku turun.. marah-marah dia, marah bimbang betul.. mana tak terkejut!! Haha.

Aku?? Aaahhh..jerit dalam hati..mati la aku. Aku ingat dah boleh lulus dah dengan pa hari nie sebab sepanjang perjalanan aku bawa dengan bagusnya, tapi sayang, kenapa lorong itu jadi penghalang kelulusanku??? .. tetiba rasa masa depan bersama kereta nie begitu gelap T_T
Rasa fail selamanya...

Sedih sangat. So. I learn from this story to become more focus and more careful in future.

Dan aku tak biasa lagi dengan kereta besar untuk agak-agak jarak..hwaahwaa.. practice will make perfect. Aku selalu cakap camtu dengan pa.

Eemmm..ingatkan pa dah tak bagi sentuh kereta... tapi lepas dia solat asar tadi tetiba dia cakap, cuti nie kita keluar bawa kereta. Bila pa aku pusing belakang je, aku dah menari-menari, haha. Mak aku senyum je.. =)

U love me much..i love u more..and i know u love me most. ^^

Thank you for selongkar my blog and good day. =)




No comments:

Post a Comment