click this cute!

Monday 13 January 2014

Resepi Siput Sedut Masak Lemak


Assalamualaikum... =)

lama tak jumpa,lama tak mengarut..lama..lama..dan lama.


so,senyum macam saya..!!!
kalau tak mampu,letak buah oren kat mulut macam nie..nampak la senyum tu lebar sikit...haha
saya suka selfie..if u dont like it, so what?haha..
Saya suka buat kerja bodoh...so what??asal bahagia sudah..

Aku baru balik terengganu,tapi gambar atas tu kat rumah sewa,gambar lama..lama giler tak balik kampung.hwaaaaa!!
Assignment dah habis.Exam dah habis.Yahoo!! Google!! Mozilla!! apa lagi?

Alhamdulillah..Allah banyak tolong,banyak permudahkan semua perkara,aku confirm tak dapat nak lalui semua ini tanpa Allah..Yes.
Sebab tu dah lama tak update blog...busy sangat!!!

Sebelum naik bas,aku dah siap-siapkan anak-anak aku dengan baik,dah tak letak diorang dalam tupperware,aku letak diorang dalam akuarium kecil..kiut bangatttt!!! lagi safe.


Dalam akuarium dalam beg,tertidur dah..nampak tak kepala Louis terkeluar tu..nampak macam baby sangat..sayang anak Ini.. Lisa pulak dah masuk kat dalam habuk kayu tu tak nampak apa dah.. sape rindu Lisa???

nie gambar dia..suka sangat membuntalkan diri...

Aku suka tengok tangan,kaki dan hidung dia,warna pink.. ^^

Selain daripada bela hamster,arnab, sebenarnya aku pernah bela seekor Siput Ba*i
haha. Masa aku kecik dulu la,dah sekolah ke belum aku lupa..Kau bayangkan siput tu mengensot dengan manjanya atas tangan aku,dan meninggalkan lendir-lendir kesiputan di sepanjang perjalanannya atas kulit aku...eeee...Rahsia kulit gebu.hahahakksss.
Lepas tu aku lepaskan..tunjuk baik di situ. ngeeee~

Bagaimana aku pernah lakukan semua itu..ishishish..

Bila dah besar nie aku ada jumpa orang jual siput sedut masak lemak tu kan,aku teringin nak rasa,sebab sebelum nie tak pernah rasa kot,so,aku beli la di suatu hari..
Makan dengan sedutan demi sedutan lama-lama jadi teringat siput yang aku bela tu...eeee...
Tak sanggup nak tengok isi siput tu waktu sedut,geli aku... Lepas tu berazam taknak makan dah.
Cukup sampai di sini saja.

Berbulan lepas tu tengok kawan makan,maaf tersedut sekali pulak =_="..azam tak kekal. T_T
Geli tapi mahu.

Ingat tersedut jeeee,tapi macam mana ntah boleh terbeli dan terbawa balik..

dan terBanyak..sedap laaa..heeee

 Kawan kite pesan,kalau makan jangan makan benda kat bawah nie,boleh kena penyakit appendiks sebab tak hadam


Tapi setahu aku appendiks tu lampiran bila buat report...haha..diam kau.


To those people yang tak tahu macam mana nak makan binatang nie,senang je,aku dulu tak ada pun pergi kursus cara nak makan siput sedut..Kalau tak cuba tak tahu..Kalau aku sedut bahagian lubang yang kecik dulu,pastu baru sedut bahagian lubang belakang,pastu kalau tak keluar jugak,ulang lagi...Macam tutorial sedut siput sedut pulak aiiiii...haha. 

Senang je,tapi kau jangan la makan kat kedai,malu la..bising kot sedut benda nie,boleh kasi famous.kahkah.

Ok,nie aku jumpa resepi masak lemak siput sedut daun kadut...Aku share dengan korang,nanti dah masak,pos la kat aku jugak...


Nak try jugak nie,buat masa nie,tak boleh la sebab aku nak nikmati masakan mak aku selama sebulan cuti nie..heeee... =)

Thank you for selongkar my blog and good day!!






No comments:

Post a Comment