click this cute!

Friday 4 January 2013

LELAKI KE-4 DALAM HIDUP SAYA



JOm cite sal KURa-KuRa..org terengGAnu Call it tortoise..! @ KU'RE...prounouce elok ckit..haha..



Tengok baik2 org hensem di bawah ini...bukan setakat hensem,malah sgt unik..luv him much!
dia adalah seorang ayah yg sgt penyayang terhadap anak2 angkatnya...iaitu beberapa ekor WONDERSUPERDUPERPET..!!!!!!
Perkenalkan!
Ma'arof Mohmad,adikku tersayang..
 hensem kan? baru blik skolah tu,duk posing lebih..jeles pe hal??huhu
sinar2 kejayaan dia pada hari ini telah ditunjukkan&disedari oleh aku sejak dia masih kecil lagi...
ONe UPoNs a time...arof datang kt ini,tunjuk seekor kerengga yg body dia kalah model.!.Arof senyum,dia belai2 kerengga tu depan aku..OHH..adikku sgt penyayang rupanya!
satu tangan pegang kepala kerengga,satu tangan lagi pegang ekornya..tiba2 dia sengih kt aku,tarik kerengga tu putus dua badan kerengga tu!!tergamam aku...trus jerit ARoffffffffff!!!!!!!!!! DASYAT!

salah satu haiwan peliharaannya adalah THE TORTOISE..seekor je,dia jmpa dlm parit kt tepi umah kot..cammana la dia hunter kura2 tu,xdapat aku bayangkan@ ku're tu yg serah diri??masih misteri kejadiannya....huhu..
KU'RE & tuannya~
pernah aku tanya, "arof,bg nama ape kt ku're tu??"
dia jawab,''nama dia ku're la"
tiba2 ase cam ada batu besar jatuh atas kpala aku,jawapannya bt aku sedar,bodohnya aku..! memang la nama dia ku're..nasib baik dia xjawab kucing ke biawak ke,lembu ke...haha..
bagi la nama manja ckit..darling ke,honey ke..perrrrgggghhhhhh..


 suka pegang dia nie..
 Tolong!!! lepaskan saya! tolong!!!!!!!! ~
ceh,aku nk bermanja dgn dia cikit pun xleh...tarik kepala dari cengkerang tu kanggg!!! 


 tgk..manja dgn tuan dia je..tapi semanja2 kura2 bermanja akhirnya jatuh ke pasir jugak..
 tak habis2 lagi dgn cobaannn melarikan diri dia tu,dah rasa besar sgt la tu!..ish3..
percuma aja! (indonesian plak) haha




 Tiba2 dia xtenang,ke tgh buat latihan renang kuak lentang? 
Fuhhhh..Arof tiup dia..terus tenang!,
ilmu ape ma'arof guna nie..baca ABC ke sifir 2 nie..mujarab betul!





 Arigato gozaimas! 
Ops,kura2 jepun rupanya,jatuh dgn bom dari jepun perang dunia ke berapa ye KU'RE???
ANDA ANTARA YG TERSELAMAT..syukur la...
kah3...!


Emm,selain dari kura2 nie,haiwan2 lain yang dipelihara adalah

1.labah-labah satu balang,aku tgk da terkejut,korang apatah lagi
2.seekor burung puyuh~burung nie bertelur satu je dlm satu masa..bila bertelur je,adik aku ambik,rebus..burung tu pun xde mood nk bertelur byk2! haha
3.kura-kura..dulu pernah bela labi2 jugak 3ekor kot,tp abang aku lepaskan,kesian,menangis budak tu xleh terima kenyataan..haha
4.ikan..macam2 jenis.xtau la
ape lg erk..lupa dah...
emm
5.burung,2 ekor.. salah satu tu masa kecik wana putih bila besar bertukar wana biru..ntah,kita pun xpasti,nak tau,tya la adik aku tuh!
Dulu dia bela burung asyik mati je,sampai burung ke brapa ntah dia bela,
hari pertama aku cakap dgn burung layang seekor tu,kesian kau,dah xlama nk hidup! haha,trus tertelan air liur agaknya..mati jgak..burung 2ekor nie je yg dpt btahan..mybe sb adik aku da bsar ckit..da pandai jaga btul2..

No comments:

Post a Comment