click this cute!

Wednesday 9 January 2013

Plezzz..jgn order dgn saya!

Assalamualaikum & salam sejahtera & salam hari tak raya..maaf zahir dan batin..PEACE!

Entry kali ini menyatakan aku bukanlah penggemar biskut
tapi kenapa time kakak aku dah siap bakar biskut raya, selalu hilang 2-3biji ye???
yg pelik benda nie jadi setiap kali aku ada di tempat kejadian.
terbukti biskut rayanya sgt sedap..^_^

Nti kakak aku bukak kedai biskut aku promote kat korang ye..
aku xpandai bt biskut2 nie semua..kan da cakap td aku bukan penggemar biskut! tp pandai tolg cop mohor je dgn bentuk2  yg comel..hehe,,
Emm,aku plak suka buat puding,suka sgt2!..dulu mmg tu je keje aku kt dapur..HOBI.!
Tapi sjak peristiwa yg blaku 2-3 tahun yg lalu..(putus cinta la sgt)..ntah knpa aku dah xbleh buat,yg pasti bukan sbb aku xbleh lupakan si dia,tp sb xbleh nk buat& teringin sgt2 nak buat lg..percaya @ tidak,laptop aku byk betul resepi puding smpai skrg..tp sayang masih xterbuat..huhu
Kalau anda berjaya buat saya buat puding balik,anda pasti seorang yg sgt hebat..!
^_^

ok,lupakan,aku nk cite sal BINTANG SAYANG AKU NIE..bese la,intro aku mmg selalu panjang berhektar2..
Kalau org len suka kunyah2 biskut,aku TAK,aku suka benda2 camnie HAaa..



Nie dia,my favourite food..Honey Star!,



dia tulis breakfast cereal,jgn percaya,gosip je..bleh makan for lunch,tea,dinner,supper,n bila2 saja..waktu tido xyah la makan,nti tercekik plak ye..

Aku suka sesuatu mesti bersebab musabab yg mOna sabah(awek sabah tu),

~First of oOllllll, dulu ada 3bentuk,bintang bucu 4,bintang bucu 5 & roket..bintang 3 xde,dlm hutan ada lg x???  
sekarang ada dua je bentuk,bintang bucu 4 dah xde..ke mana? :( langit dah xbertelur bentuk nie dh ke?

~Second, pernah tgk iklan dia x??bayangkan bintang2 nie semua dia pegi kutip kat langit..tahi bintang xde tau..dah bersih,so bleh makan!

Third, cebab dlm kotak nie selalu ada hadiah,aku beli sb hadiah nie la..

jom skodeng! Pengembaraan bermula!!!!


Jengjengjeng..
dapat hadiah activity notebook..fuyooo!!! terharu dpt hadiah di hari lahir org len..sobsob..



boleh bawak g klas..mesti kawan2 universitiku jeles..hihi..



emmm,apakah yg terkandung di dalamnya???


Saya agak2 kertas putih je yg ada garis2 pada mulanya..
Tapi sayang,tak ku duga,tak ku sangka..




Rupanya!!!!!



terdapat gambar2 yg menarik..tiba2 rasa diriku berada di dasar lautan yg luas terbentang ^_^
(mmg ke dasar la,aku xpandai berenang,pastu da lemas,timbul balik!)


ada lagi...

gambar kuda laut yg comel & cara2 melukisnya..xnak share!
(nie satu lg dasar,dasar kedekut ilmu!)



Fakta orang: tahukah anda,otak burung unta lagi kecik dari matanya!
Faktaku: otak kuda laut lagi kecik dari perutnya!
Faks machine: otak udang bodoh namanya! 
jgn marah udang nanti btambah janggut..huhuhu..


Cara makanku cara makanmu jua!
  
Saya makan honeystar sambil sengih dlm hati,sopan tak?
Kedua,saya makan macam tu je,bukak plastik dia,makan!macam makan epal tu..kenal x buah epal?kenal x?
saya xsuka campur susu ke ape ke,pantang mak nenek aku!(ase bersalah plak sebut nama diorg kat cnie,cancel balik) kecuali campur madu(sb dia da sediakala campur) sudah sedap!
Tahun lepas aku makan benda nie sembunyi2, aku letak dlm baju,buat cam kantung kanggaroo..betulll...
sebab aku curi adik aku punya..sikit je aku kebas,ada tggal lg setengah dari setengah suku tabung,bayangkan..
Lepas adik aku tau,trus dia peluk tabung honey star dia..hey!ingat kite xde tabung kee??

Nie dia bentuk2 honey star..bukan saya punya tau,Ahmad Albab yg bagi gmbar nie,dia makan dgn susu..
Saya Ahmad Albab yg punya! hohoho..jin mata buta!

Sekarang saya dah temui cara baru utk simpan honey star nie..bkn lg dlm kantong kanggaroo tp dlm tabung baru( adik,tgk nie!! hihi)




Mr Potato yg bermisai hensem,tolg jgn telan saya puya honey star..plez2,kamu jgn nakal!

 kalau lapar,gigit your misai jaaaaaa!!


 Moral of this storimorie.
.jgn order dgn saya kalau anda dah mula jatuh cinta dgn honeystar ini,beli kat pasaraya yg anda suka ye! kalau jatuh cinta dgn Mr Potato..xdapat den nak menolongnya...

PILIHLAH APA YANG ANDA SUKA SELAGI XBAWA KEMUDARATAN PADA DIRI ANDA~







2 comments: