click this cute!

Friday 11 January 2013

Aku vs kukuku

Satu hari di hari sekolah,
kawan2 kite ajak kite gosip,kite taknak,dia nak jugak,kite taknak, taknak2..dosa!!

dia gosip jugak kt telinga kite..nasib baik kite pegi sekolah pakai tudung,tertutup jugak telinga kite!
Tau tak gosip ape???



Kawan kite cakap kuku kite kuku gelas sb bentuk cam gelas,kuku dia kuku cawan sb bentuk cam cawan...tapi kite tgk kuku dia xde tangkai pun mcam cawan..kite rasa dia tipu kite.tapi kite buat2 percaya......kang xpasal2 dia tanya cikgu sejarah kite,mesti cikgu kite terang panjang lebar sampai zaman parameswara,dah! xleh balik awal dah!

Pastu kawan kite cakap lagi,kuku kite kuku jantan,kuku dia kuku betina..ada ke patut! ko ingat kuku aku nie ayam ke ape jantan betina...kita xsuka! sb kite perempuan kenapa dia cakap kuku kite jantan,kite bukan pondan!!!!!!!!! tiba2 kite rase nak pegi je tya cikgu sejarah kita! punya la kite bengang!


Betul tak kawan kite cakap kuku kite bentuk gelas diamond disalut kristal ala2 Paris Hilton??
(bab tokok tambah penambah perisa ajinomoto sedap dimakan enak sekali)

Panjang kan kukuku?? panjangnya pendek je..nanti aku potong ye...tu kat jari telunjuk parut comel tersayang,perasaan tak?jgn perasaan u cantik sudah..,huhu..nie bkn sb main mercun tau,nie padah bermain pisau masa tingkatan berapa ntah,aku duk syok2 buat rumah anak patung...pisau tu bermanja dgn aku plak!

korang taaaaauuuuuuu x yg aku xpernah ada pengepit kuku sejak masuk universiti smpai setengah tahun 2 nie..
sebab tu kalau aku nampak je kepit kuku,muka terus jadi bahagia macam nie....



Aish..nie bukan aku,nie kau.!


aku camni haaaa....
ada sama?

Emmm..sampai kawan aku yg baik hati selalu buat stok kepit kuku dalam beg dia..hehe
Alaaaa..aku bukan taknak beli,setiap kali aku jumpa kepit kuku di mana2 kedai,aku akan tenung muka dia lama2..lama,pastu aku bla! dia cam xsuka aku je...lagipun bukan hari2 guna,aku rasa kitorang takleh rapat la..sampai kawan aku cakap,tudung boleh plak selalu beli,kepit kuku satu pun xbleh beli..helllllooooo...kalau kepit kuku tu bleh pakai kt telinga ke,hidung ke,nk jgak aku beli..hihihi

 Satu lagi aku pernah ada kisah ngeri dgn kepit kuku nie..dulu,zaman populariti kepit kuku dulu,aku pun ada kepit kuku,lepas guna aku letak dalam beg,poket..Bila aku keluarkan je,kepit kuku tu bercerai berai..aku tersantau dia ke?rasa bersalah yg melampau! nak guna je kena pasang balik,mcm tinkle bell plak,nasib baik xkena buat manufacturing dgn welding sekali..
kadang2 bawa keluar, tggal skru je,DASYAT!!! yg lainnya mana??..mahu je aku telan skru tuu...misteri nusantara betulll..

skrg baru aku terfikir mungkin ini adalah antara sympton2 aku akan mencelopkan diri dlm bidang kejuruteraan hari ini,xdapat disangkal lagi...APA KATA WANITA?? 


xde apo nak dikato eh..!
apa kata kamu teman makcik rehat sbentar bersama kitkat~ ^_^

Hey hey,you you! kalau kuku kita panjang,syaitan dia suka buat homestay dia kat citu..siap main flying fox skali..korang dah buat pakej pun,dia takkan bayar punya! miskin papa kedana tu,jgn bg muka sangat!
nak2 time aku nak study,tangan nie rasa berat je..syaitan obesiti ke ape bergantung kat kuku aku..xcukup bergantung kat mata,nak kuku plak...Frust giler2 kot..So,jgn pernah berniat nak jadi kawan syaitan tu,bagi2 homestay percuma segala..ok?? ^_^


Nampak tak syaitan2 yg tgh bergayut dgn bahagianya..nampak TAk???
kalau xnampak,sah2 korang punya kuku pun panjang kan,cuba cek!..malas nak potong ye???
nanti pandai2 la korang tulis lab report kat mak korang!


Nie aku nak share cara potong kuku ikut sunnah Rasulullah S.A.W yg tercinta,


Tapi korang jgn macam aku plak,asyik tertinggal nak potong kuku tangan jari no 10...hihihi..


awak,kite ada cite nie,masa sekolah rendah dulu ustaz kite,dia cek kuku kite dgn kwan2 sekelas kite..nasib baik masa tu kuku kite pendek,tapi kawan sebelah kita kuku dia panjang tau macam artis gitu,dia simpan..xtau la brapa lama,kite xtanya. ustaz kite baik,dia xbawa rotan,kayu jati,kayu cendana pula,dia tak bawa..betulll..tapi dia bawa pengetip kuku je satu,kecik plak tu..klau kite tahu,time kuku panjang je kite g sekolah..baru best,ada org ketipkan...lepas ustaz ketip kuku kawan kite,kawan kite sedih,muka dia dah macam atuk donald duck dah..cute kan?kan?

kita ingat dia sedih sb kuku kesayangan dia dah jadi pendek,pastu dia tunjuk semua kuku dia kat kita..kuku dia masih panjang tau tapi kite ase macam nak gelak bila tgk,ustaz tu potong setiap kuku dia separuh je,separuh lagi dia tggal,dah xjadi kuku artis dah,nie dah jd artistik da..suruh sambung potong kat umah la tu..ingat homework ke ape nk smbung kt umah? kreatif ustaz kite,xbleh bla,klau bg ustaz ukir arca ais nie,confirm! confirm cair..haha..

Alangkah indahnya kalau ada orang tolong kepitkan kuku kite~




No comments:

Post a Comment