click this cute!

Wednesday 9 January 2013

Ya Allah..Aku sayang dia! :(

Seperti yg pernah aku bilang(jgn cakap aku xpernah bilang,dari tadika smpai u,cikgu ajar membilang)..aku susah nak sayang sesuatu,dan paling sakit,aku susah nak lepaskan sesuatu yg dah aku sayang..

Kalau adik aku ada haiwan peliharaan yg banyak&byk mati..aku pun ada,seekor,satu2nya,one&only,yg sgt2 aku sayang,giler bapak aku sayang..!


    Arnab namanya,arnab la namanya,arnab je..ok cukup,arnab!
masa aku darjah5,aku ikut Pa(ayah) aku pegi pasar tani,berniaga..dgn abg juga..hari tu,ada gerai sebelah aku jual arnab beberapa ekor,aku tgk harganya RM10..aku nak tp xcakap..comelnya arnab tu. Oleh sebab xnak susahkan Pa aku,aku kumpul duit sendiri,duit belanja sekolah(duit pa aku jgak..haha)..

Aku kumpul dalam bekas pensil warna..klau pencuri msuk umah,tak expect punya ada duit dalam tu! trust me,korang yg ada duit byk tu bleh la guna teknik nie..selamat mencuba! kah3.. ok,dah cukup 10 ringgit,berat tau,bkn emas,duit syiling...usaha gigihku membuahkan hasil..sepanjang proses pengumpulan itu berlaku dgn galaknya,aku duk berangan2 waktu2 romantisku bersama arnab itu yg bakal direalisasikan xlama lg..lalalalala..



Alhamdulillah..usaha lif kejayaan!
Malangnya,kebetulan hari pa aku pegi berniaga,aku ada klas tambahan,cikgu dengki kat aku pehal..haha..aku xdapat ikut..sedeynya..sobsob..
Tapi,itu tidak menjadi penghalang,lautan api pun sggup aku renangi..(xbleh bla,duk dlm kolam pun duk terkotak katik lemas,api konon) Akhirnya aku tggalkan duit kat pa aku mtk tolg belikan..


Balik kelas tambahan,duit aku tinggalkan masih ada atas meja..

pa pegi pasar tani mcm tu je,xambik pun duit tu...
klau korang sedih x?
sedih giler...hwahwaaaaa....bertabah martini,bertabah!


tgk2 pa aku balik dgn vannya..aku nmpak kotak,ape tu,aku dgr bising2 org sekeliling sebut2 arnab2...waaa,terharunya,rupanya pa aku beli..yeay,pa beli..yeay!!!!
^_^
sweet kan..


cepat2 aku cari kangkung bg arnab makan,seronoknya..hari2 sterusnya jadi lebih indah..bersuka ria dgn aku,aku letak dia dlm sangkar burung yg kecik..time petang,aku bwa dia keluar tp dia asyik nak lari,xsuka kt aku ke??xmgkin,bermanja je kot,dia in love with me la,kot la...huhu..kesian dia duk dlm sgkar burung tu,sempit,so,aku bercadang utk buat tempat yg lebih luas kt bawah,biar dia duk atas tanah..ambik masa sikit..sabar ye..sayang dia,sayang sangat

2miggu berlalu..satu hari aku balik sekolah,cepat2 g tengok dia,nak main dgn dia..tiba2 tgk dia xgerak,pegang dia,dia dah keras...aku detect dia dah mati..aku buka mulut nangis,gitau ma aku,arnab ini dah mati,arnab ini dah mati!!!..
ya Allah..kuat sgt aku nangis,aku baring atas kerusi,aku tutup mata dgn tangan sambil pakai baju sekolah,aku nangis puas2,aku xhiraukan sape2...sedihnya,sedih sgt! 
(skrg aku tgh nangis jgk smbil tulis entry nie..)  

 tapi yg xbleh bla,pa aku nie dah nampak aku duk nangis xhenti2 dia suruh aku g kedai jap beli barang,pa...siap offer nak beli arnab baru lg klau aku pegi kedai...!!!
tp aku xnak arnab baru,aku nak yg tu jgak,aku syg yg tu,cuma yg tu! xnak yg len..hwaaaa,hwaaaa... 

Pa aku tanam dia kt blakang umah,aku intai dari jauh..hari2 lepas tu,aku ada niat nk g melawat tp takut,semak byk..aku pandang tempat tu dari jauh..aku pelik,cam mna dia boleh mati,padahal makan,minum dah cukup,siap dpt kasih sayang aku lagi..shopping je aku xbagi,sb kat luar sana mana ada fesyen baju untuk dia..kan?kan?

lama aku bersedih,
tingkatan berapa ye kita blajar sal pecernaan makanan arnab tu erk,sains kan? Haa,masa tu la aku dapat agak punca kematian dia,dia tak bunuh diri..rupanya salah aku yg jahil nie menyebabkan kematian dia,
Arnab kena makan tahi dia balik sebenarnya..tapi arnab aku xdapat makan semua sb tahi dia kebanyakan selalu jatuh ikut celah lubang sangkar tu..ya Allah kesiannya dia berlapar,,starvation la kiranya..:(

Sejak kematian dia,aku dah xbela apa2,dan xcuba utk bela apa2,walaupun kat umah aku ada banyak kucing,aku main cmtu je,xlayan sgt,takut jatuh cinta lagi..yg pasti dia tiada pengganti..dia ada dlm hatiku..
Sampai skrg aku ingat dia,selalu rindu dia..sampai skrg bila tgk arnab aku jadi sedih,ase nak menitis je air mata..pernah je menitik,selalu..

 aku selalu ingatkan diri yg sekarang arnab aku tgh hepi main2 kat syurga..nanti aku mati,aku bleh jumpa dia lagi..rasa2 dia marah aku tak?aku nak peluk dia lagi (air mataku menitis lagi..sobsob..) sayang dia!!!


Dah..

No comments:

Post a Comment