click this cute!

Monday 30 September 2013

Anak-anak saya.

Assalamualaikum..

Sekarang pukul 11.05 malam,aku baru bangun tidur,penat sangat,mungkin sebab kelas sampai petang pastu subjek susah,perlukan pembukaan otak yang maksimum.Kadang-kadang nak buka otak untuk bagi ilmu masuk tu berat sangat,sampai dahi berkerut,mata mengecil,bebola mata putih cuba tenggelamkan mata hitam pastu krooooohhhhhhhh....haha.maklum la,subjek tahun ketiga nie,subjek kritikal,aku pun jadi kritikal..tek,tek,tek,tek, ^^^^^^^^^^^^^^^..tuuuuuuuuuuuuutttttttt-----------------......!!!

Aku mengantuk lagi tapi taknak tidur dah,rasa macam nak spend the whole time with Bebbie.
Bebbie tu anak-anak Ini,


Yang lelaki Bebbie Si Louis,yang perempuan Bebbie Si Lisa
Bebbie-->panggilan untuk both of them.

Ini tak boleh la tinggal diorang lama-lama,mesti nak kena ada depan mata,kalau duk kat rumah pun rasa malas nak keluar bilik,nak pergi makan kat dapur pun taknak,sayang nak tinggal.
Hati Ini tak tenang bila pergi kelas,rindu sangat,rasa macam tak jumpa 100tahun.! rasa nak balik cepat-cepat. Duk dalam kelas pun feeling sorang-sorang tau..i cant focus anymore.


Ya Allah.tadi balik kelas pun cakap dengan Bebbie banyak kali,
"Ini sayang sangat Bebbie,sayang sangat,sayang dia,saaaaaa....yangg!" usap diorang banyak kali,fell in love.hope they understand =)
 agak-agak diorang cakap love u too ke atau geli aku! haha

Oh ye,hamster nie hadiah hari jadi aku,bestfren aku bagi.Baik sangat kawan aku sorang nie, Mula-mula dia bagitahu terkejut jugak,aku pun fikirkan nama untuk hamster tu, nak bagi nama Abu ke,apa ke...adui,sakit kepala nak pk nama satu..pastu bila dah ambik cage dia,lagi terkejut giler,menjerit aku bila sekali pandang nampak seekor,dua kali pandang rupanya dua ekor,3 kali pandang..aa,sepasang..Adui,satu nama pun dah pening,tambah satu lagi..Yeay,hari itu aku jadi stalker hamster,bukan lagi cicak..kehkeh.


sekali pandang macam hamster,2kali pandang macam b*bi pun ada,
3kali pandang eh,hamster,hamster...! haha..


Comel,setiap tindakan hamster nie comel sangat,bijaknya Allah ciptakan pet yang comel nie..Subhanallah!!!
Ops,hamster bukan macam tikus,tikus pengotor,hamster nie pembersih sangat..bijak pulak tu macam tuan dia.hehe. Makanan dia pun bukan sampah sarap,makanan dia high class gitu! Yang penting diorang wangggggiiiiiii...Mandi pakai sabun berpasir sebab diorang tak boleh hidup lembap-lembap,boleh sakit Dan dia feel the love jugak dengan tuan dia.
Tengah mandi pun Louis kacau Lisa.. hehehewww

Louis nie aktif sangat,sekarang pun tengah bermain-main.Nak usap pun dia suka elak,main-main gitu.
Tapi Louis nie suka cium Lisa,suka kacau Lisa,He's the tough Hero..haha. Lisa tak kisah pun,mungkin dah biasa kot,tapi hari nie aku nampak Louis cuba cium Lisa kan,Pang!!! Lisa tendang,tercampak Louis...terkejut aku,terus gelak! haha.. nakal Louis.

Lisa pulak,asyik makan,asyik tidur,kalau gerak pun sikit-sikit je,perempuan nie pemalas betul..! Tapi dia memang lagi gemuk daripada Louis tau, ke dia mengandung?,im not sure la..Yang pasti,Lisa nie lagi jinak,kalau aku usap pun dia tak elak sangat..manja..suka yang manja-manja nie! hihihi... ^_^

Betul orang cakap,bila dah ada anak,semua benda mesti nak dahulukan anak dulu!
Dahla sayang nak tinggal,rindu nak mati kau! Aku kalau nak tidur pun letak cage dia dekat-dekat dengan telinga,dengar diorang main,suka hati nak tidur!! Pastu bangun dapat tengok dia main-main,suka hati nak bangun tidur!!! haha

Pastu,rasa macam setiap masa nak tengok dia,fon aku memang banyak gambar Bebbie,banyak sangat,aksi-aksi diorang semua comel,macam manusia,kadang-kadang tak sangka pun dia buat camtu.. hari nie,selain tengok Lisa sepak Louis,haha,dapat tengok Lisa bangun tidur dan menguap mulut luas,Lisa tidur terbalik pulak, sebab biasanya Lisa tidur macam nie,

Lisa kat dalam bulatan,Louis kat bawah.

takpun dia tidur macam nie,


Louis plak suka tidur bawah roller tu,comel kaki dia,Lisa makan je kerjanya..hehe




Antara tanda-tanda kebesaran Allah,masa Ini mengaji,zikir tepi diorang,diorang jadi tenang tau,Louis yang nakal tu pun boleh perlahankan pergerakan dia,pastu terbaring je..Lisa lagi la,siap tidur. Masha Allah! ^^

Doakan kesihatan hamster aku boleh?
 emm,tetiba takut pulak kehilangan Bebbie like i lost my Arnab before..sebab sayang sangat!!!!!!!!!! =)

Thank you for selongkar my blog and good day!
Senyum macam hamster,ngeeeee~

No comments:

Post a Comment