click this cute!

Tuesday 16 July 2013

BUDAK



Budak kecik nie senang percaya orang kan?

Aku leerrr tu..
Haha

Mak aku,aku panggil Ma..ke mana hilang K masih dalam pertimbangan sama ada berbaloi untuk disiasat atau tidak.sekian terima kasih.

 Ma aku nie suka bercerita tau,satu hari ma aku cite pasal perut,bila makan,makanan pergi ke perut,pastu perut akan proses makanan,ma cakap dalam perut ada benda proses macam mesin.
Masa tu dalam kepala Ini yang kecil nie,Ini cuma ingat mesin buat ABC(mesin ais) tu je..yang tu je aku kenal.

So,lepas tu Aku selalu membayangkan ada mesin ABC dalam perut aku.
Sampai la tingkatan berapa entah waktu belajar sains,baru aku tahu rupanya perut aku tak ada pun mesin ABC tu..ceh! satu dekad lebih kurang aku hidup dengan mesin ABC.

Waktu tu tadika ke,sekolah rendah ke,tak ingat…waktu kecil la,aku ada satu tabiat yang sopan.
Iaitu duduk kaki ke atas,kepala ke bawah…bukan angkat2 bumi tu..mana larat angkat bumi,jadi lempeng la dihempap bumi. Yang nie,kalau duduk atas kerusi,badan atas kerusi,kaki ke atas,kepala terjuntai ke bawah.terbalik!

Pastu ma aku cakap, jangan duk macam tu,bahaya,nanti hati jatuh,terbalik hati.
Waktu tu tak hiraukan pun.ada kite kisah???



Sebenarnya kecut jugak perut...dalam kepala terfikir ma cakap camtu,lepas tu tak buat dah..takut hati terbalik,macam mana?eeeee…

Bila besar,ceh,hati mana boleh jatuh.
Bila aku cakap kat ma bila dah besar,dia gelak je..terkena anaknya..haha
tapi kalau tak cakap macam tu sampai besar buat style gymnastic tu kan,pegi raya umah orang pun tak tahu la apa akibatnya ye..huhuhu..tapi kekadang buat jugak..haha

Tapi mak bukan tipu kita,tapi cuba untuk terang sesuatu supaya kita faham dan puas hati.kan?
Yang aku lurus bendul sangat tu kenapa? Huh!
That’s children right? Hehe

So,aku pun ambik kesempatan ini untuk mengenakan adik aku pulak,si comel Wiwi..
adik aku berusia 6 ke 5 tahun erk? Lupa..sebab aku selalu layan dia macam princess berumur 2,3tahun.

 Namanya Majdiah Nur Baiduri,dia tanya nama penuh adik beradik yg lain,sengaja aku
tokok tokok tambah..(tokok tu ape,sape tahu?bunyi aneh benarrr!)
nama kaklinda,majdiah nur mazlinda,nama kakla,mazadila nur baiduri….bla2..bla..nama adik plak wiwi kuew teow mee sup..

haha..gelak dia dengar nama dia.
Tapi sayang tak lama…


Adik,nama adik sebenar wiwi kuew teow,adik bukan anak ma.adik anak orang cina.
Takde pun gambar ma mengandungkan adik..syahdu sebentar..
“ini tipu,kalau adik orang cina,kenapa adik tak cakap cina pun dengan ini?”
(tergelak dgn soalan tu,sakit perut aku)

Misi diteruskan dengan muka siyessssss..

Memang la sebab mak cina adik bagi adik kat ma masa adik kecik,sebab tu adik tak cakap cina,cakap melayu.

Kalau tak percaya adik pegi tanya ma,pergi laaa..
Mula2 dia taknak,pastu aku desak jugak,dia turun katil,pergi dapur nak tanya ma,tapi macam tak keluar suara,sedih sangat kot,aku tengok dari jauh duk gelak jeeee..kesian plak,tapi dia tanya,ma tanya balik kenapa? Sedih dia..aku pun tolong tanyakan betul2 sambil gelak,yang tak tahan nama Wiwi Kuew Teow tuuuu,ma gelak sekali..dia? buka peti,duk kat situ,lama~ sedih dowwww!

Banyak kali aku panggil,tell her the true story,sory for the liar things,pujuk,tak gerak jugak….beku depan peti ais  kot! logik jugak..

Aku tarik2..adui..kesian
Lepas tu ok la,pegi main pulak..cis!

Budak2 nie kalau ada masalah senang nak lupa kan? Dan terbukti laaa budak2 nie senang sangat percaya apa orang cakap.

Tapi kan,masa kecik2 dulu,my sibling selalu juga cakap,ini,gambar kau masa baby takde pun,orang lain semua ada,ma jumpa ini bawah jambatan tau..perasaan aku? muka takde perasaan.memang tak rasa ape pun.haha

satu hari,aku bawa balik gambar ukuran passport tu kan,pakai pakaian pengawas.balik tunjuk kat ma,ma cakap "Muka ini macam orang Bosnia" kakak gelakkan.

masa tu ada perasaan?? sedih sangat.feeling habis.nangis kot!

Padahal aku tak kenal pun orang Bosnia tu ape,aku pun tertanya2 apa motif SEDIH di situ.keh3.
kalau tahu la waktu tu orang Bosnia tu cantik giler..aku gelak habis.lagi kuat dari kakak.haha. sekarang tak la.
kakak,kau kenal ke orang Bosnia tu? ke buat2 tahu~ :p



                       saya dah pun dapat segulung ijazah tabika yang kemas suatu ketika dahulu,
anda bagaimana?
 kah3!

 Thank you for selongkar my blog! :)


No comments:

Post a Comment