click this cute!

Monday 22 July 2013

my meal.

Halooo..ladies and gentlemen,

kawan2 aku cakap,ini,kau memang tak boleh tinggal kat Eropah sebab kau tak boleh kalau tak makan nasi dalam sehari.sangat suka sambal belacan..sangat suka sayur-sayuran,ulam-ulaman.
Tak.aku bukan orang tua.





Aku boleh mati kalau makan roti je dalam sehari atau biskut atau apa saja selain nasi.

kematian yang mengerikan.dasyat.

 orangnya,jasadnya,kakinya mungkin bergerak,berlari lompat kijang,bercakap penuh kesedaran namun dirinya sebenarnya berada di alam lain,alam yang tidak diketahui tempatnya,alam maya Karin pun tak. Alami pun tak. Alam nasi mungkin.kekuburan nasi mungkin jugak...tak kenyang,hidung kadang2 terpanjang sedikit di kala itu,mungkin mencari bau2 nasi berdekatan. So,waktu2 tak dapat makan nasi itu kemancungan hidung sedikit terserlah iras2 Mr.Bean. nampak bodoh comel.bodoh letak tepi.yang penting comel.hehe

Kalau ada ulam tu aku ambik banyak2. Beza aku dengan kambing,diekor makan ulam dan rumput,tumbuhan hijau segala. Aku pulak makan ulam2 tertentu je.yang ada cop sirim mak aku je.takpun kedai muka halal.atau kedai yang penjualnya orang bukan kambing.atau kedai yang tiada statement berkaitan untuk makanan binatang kecuali ada statement Kambing masak oreo ke,yang tu takpe la.

Tapi kat kawasan aku nie macam susah je aku nak dapat sayur yang banyak.maksud aku sayur hijau.aku suka sayur hijau sangat,bukan kobis tu,tak berapa nak suka,(kau ingat kobis suka sangat kat kau??) mungkin manusia dah berubah.sangat sayang pada alam semulajadi.sebab tu tak suka makan sayur.mungkin. Selalu,kalau aku jumpa la makanan yang ada sambal belacan,sayur ulam2 nie,nasi,ikan…..fuhhhh…kedaimu syurgaku! Harga no 2.. Hihihihi..

Ini orang melayu tulen.lidah buaya tembaga.buaya tak makan sambal belacan,aku makan.muka jadi merah takpe,yang penting lidah melayu. Kena resdung memang insaf,duk insaf bersama kitkat sebentar.
Ala,kalau pergi eropah,aku bawa la benih padi,tanam atas bumbung hotel ke,dalam pasu bunga orang ke..sawah padi gitu! Ha! Padi halalku di atas tanah haram..macam mana tuuu,waswas kite nak tuai nanti..

Kesimpulannya,kalau aku tinggal di Eropah,bila balik Malaysia,perubahan yang ketara mungkin dapat dilihat adalah hidung memang mancung betul..Macam mana kalau orang tertukar antara aku dengan Angelina Jolie? Macam mana!!!! *risau tak tentu pasal. Haha.
Nyum2..sedapnya roti~ tetiba lidah kangarooooo datang.


Thank you for Selongkar my blog!

6(^_*)9
 buat mata tempang sebelah (by perosak bahasa..haha)



No comments:

Post a Comment