click this cute!

Friday 5 July 2013

Motosikal.


Berdasarkan tajuk diatas,saya Martini ingin menegaskan bahawa itu bukan motosikal aku.nama manjanya “moto”.bukan kancil.sweet and sour nama itu. hehe

Aku mana ada moto.lesen takde.tapi tak bermakna tak pandai naik.ok.
Pandai naik je takyah cakap.haha.
Bawa moto boleh la sikit2.moto family.depan rumah je.

Malaysian books of record aku tentang moto nie,aku pernah bawa jaraknya sejauh rumah aku dengan emmmm…rumah jiran kat tepi jalan besar. (macam la korang kenal rumah aku ye..hihi)
tu pun masa tingkatan 2 sebab nak tinggal mak tepi jalan besar.
tinggal camtu je.pastu aku bla….haha.dasyat anak nie. Dah mak aku yang suruh.
Takde la..ada la kojenya..malas nak cite.

So,agak2 berapa dekat? Nope.yang pasti bukan jiran sebelah rumah.huhu.
wei,40 buah rumah terdekat dalam kampung,jiran lagi kan..kalau kat rumah jiran sebelah rumah aku baik angkut mak aku naik kereta sorong je.tak pakai minyak.

Itulah pencapaian aku yang membanggakan seisi keluarga aku setakat nie.haha
Saya bangga menjadi anak Malaysia. Tadi dah tinggal mak tepi jalan besar,sekarang cuba menduakan mak sendiri. Ini.anak yang tak cukup baik,baik sikit je...Haha!

Pengalaman mengerikan..
Suatu hari aku nak bawa moto,praktis la katakan..diatas jalan depan rumah.jalan kecik.
aku pegang moto.tiba-tiba aku Nampak lori kat depan.jaraknya sejauh mata memandang.
Sejauh rumah aku dengan pokok besar yang digosipkan berhantu. 

masa kecik,lalu je depan pokok tu.tutup mata kalau naik kereta.kalau jalan kaki,menjerit tak terkata,bukan setakat hantu tak sempat nak kacau,angin pun tak sempat nak tiup daun pokok lagi,aku dah lesap. hantu belum apa2,kau yang lebih2 plak..aku hantu ke,hantu yang hantu nie? Ish3..

Itulah antara taktik aku memusnahkan rancangan hantu. Boleh la korang praktikkan walaupun dah besar.tapi cover sikit.nak lari tu pakai topeng ultraman.masa tutup mata tu,bagi sound effect tidur sikit…krohhh,krohhh..hehe


Then,aku yang sedang pegang moto nie terkejut tengok lori besar kat depan,terbalik dengan moto sekali!.bayangkan tepi jalan tu ada macam longkang,gaung cetek (gaung ke?) ala..yang tepi2 rumah kampung tu..aku jatuh ke bawah tu macam tu je. 

The best part is,aku belum lagi naik atas moto,belum lagi duduk atas moto,belum hidupkan lagi.just pegang.terbalik.gitu aje.dan lori tu jauh lagi. Apalagi,cepat aku bangun angkat moto,berdiri tegak dengan harapan driver lori tak Nampak. Sekali abang bawa lori tu sampai kat aku tanya “adik ok?” malu seyyyhhhhhh…! 

Jatuh saham macam tu je…tingkatan berapa entah dah lupa.

kakak aku waktu kecik2 lagi bagus,pegang moto jugak,dah hidupkan. ayah aku cakap "jangan,jangan.." tapi dia pusing jugak handle tu,memang habis kat situ je la,moto bawa kakak aku masuk semak..yang peliknya,apesal dia tak lepas handle tu bagi moto masuk semak sorang2..nasib baik moto tu tak terbang atas pokok,kalau tak sekali dengan dia terbang..fuyooooo... adik2,dengar nasihat akak,kalau ayah @ mak cakap jangan,baik ikut,kalau tak..inilah pengajarannya..hahaha..kakak,jangan marah.haha

Dah besar la jugak waktu tu..emm,takpe.aku terus simpan moto.lepas pada tu,aku bawa moto ronda laman depan rumah je macam budak kecik takde gigi bawa basikal kecik…”mama,hehe,mama,hehe..” look cute right there..haha

Setiap kali balik kampung cuti.mak aku selalu la suruh naik2 moto ronda kampung.malas laaaa aku..My mom know her daughter very well..baik kite talk active mom!..ayat tak boleh blaaa! ^_^

Mak aku pun banyak aktivitinya daripada wechat secara langsung dgn aku ye..huhu
Adik lelaki aku pun selalu takde. sukaa duk dalam parit,kejar ikan. Ada iras2 aktiviti  kakaknya dulu.
Balik rumah main game.indah jugak jadi budak2 nie.

Tengah2 update blog,housemate yang baik hati bagi aku benda nie!!!! waaa!!
Terasa aura heaven disekelilingku sebentar...banyak! dan aku sorang je saat ini..wah!
thanks Fiqah...kah3! thanks Allah for this lovely rezeki~ ^_^



ehek..ehekkkk..air..air..!!!
Ngeeee~ +..+

The end. Sekian,Terima Kasih & Sayang for selongkar my blog.



No comments:

Post a Comment