click this cute!

Saturday 27 July 2013

TRust ME They LOVE u!


Assalamualaikum & hye..

Tiba terdetik hati nak tulis benda yang sentimental nie..

Tersentuh hati,kadang-kadang aku baca jugak blog diari mak-mak nie,what they do for their children,what they think and they want for their children.

Aku tanya mak aku "Ma,actually seorang mak nie nak anak dia jadi macam mana? anak kaya,banyak duit ke,atau nak anak jadi baik,soleh?"

mak aku cakap "nak anak jadi dua2" 
"ma!!" haha.. Tapi betul cakap ma aku,kalau anak tak ada duit,macam mana nak hidup,zaman sekarang semua benda pakai duit.maksudnya anak tak hidup senang la..Kalau anak tak baik,tak soleh,hidup tak senang jugak,kaya je buat ape kalau perangai macam serigala~ (apa kaitan serigala?? haha)

Aku tambah sikit Dan sihat,kalau kaya,tak sihat? makanan banyak,tak boleh makan. Baju cantik,tapi muka,badan lemah dan pucat,pakai apa pun muka macam hantu,cantik sikit vampire! haha..
kan?

Kaya+soleh+sihat = perfect! (pastu hidup bersederhana macam Rasulullah.. ^_^ )

Kalau aku ada anak,aku nak anak aku macam nie..Amin! Aku percaya ramai Mak Ayah pun nak anak2 mereka macam nie..


Dear Readers, 
Mom,dad,Ma,pa,mama,papa,ayah,Mak,umi,abi,abah,MOK,POK,Ibu,Bapak, Mummy,daddy or puppy??
mesti ada yang tengah fikir anak2 nanti nak panggil aku apa erk?? jangan la panggil ayah dia puppy,lempang kan! haha.

anak2 aku panggil aku DATIN..haha.
"kurang ajar Mama aku"(bakal anak aku berkata)

whatever u call your parents,They love u more than anything~

walaupun kadang2 diorang marah kita pecahkan pinggan cantik kesayangan diorang,conteng2 rumah,gunting baju mak,tapi tak pernah pulak diorang gadaikan nyawa kita untuk benda yang diorang sayang. Buat sistem butter ke,
Pernah dengar mak tukar anak dengan tupperware? atau ayah tukar anak dengan motorbike?
(motorbike je? tupperware je? tukar la dengan ferrari ke,rasa jugak mahal.haha)


Emm..lepas marah2,ajak makan nasi jugak akhirnya.

Bila aku baca diari mak-mak nie,rupanya mak ayah nie layan kita macam GIRLFRIEND,BOYFRIEND,PAKWE,MAKWE atau KEKASIH HATI sejak kecik lagi..
Bagi makan kita macam2,masa kecik,tak cukup buat susu,buat bubur,bawa bekal pergi mana2,siap ada spare lagi makanan,takut kita lapar. Kalau anak borink,kena ada makanan jugak,mainan bagi main.
Tak bagi makan anak makanan sebarangan,cincai2,cari jugak yang berkhasiat..

Pergi mana2 fikir nak beli makanan apa kat anak,mainan apa,apa yang anak suka..kalau anak ramai,duk kira jari anak berapa orang,nak beli apa,takut tertinggal 

nie ayah aku,haha..pegi kedai runcit,anak 8,kadang2 banyak kali kira..aku tahu la,aku selalu ikut..Sebab tu kalau nak cari laki,cari yang pandai MATHEMATIC..haha..Pa,u r my driver ever! drive anak everywhere daripada kecik sampai besar! hayati lagu ini,


                                                               MILEY CYRUS - BUTTERFLY FLY AWAY
You tucked me in, turned out the lightKept me safe and sound at nightLittle girls depend on things like that

Brushed my teeth and combed my hairHad to drive me everywhereYou were always there when I looked back

You had to do it all aloneMake a living, make a homeMust have been as hard as it could be

And when I couldn't sleep at nightScared things wouldn't turn out rightYou would hold my hand and sing to me

Caterpillar in the treeHow you wonder who you'll beCan't go far but you can always dream

Wish you may and wish you mightDon't you worry, hold on tightI promise you there will come a dayButterfly fly away

Butterfly fly away, butterfly fly awayFlap your wings now you can't stayTake those dreams and make them all come true

Butterfly fly away, butterfly fly awayWe've been waiting for this dayAll along and knowing just what to doButterfly, butterfly, butterfly, butterfly fly away

Butterfly fly awayButterfly fly away


Bila anak meningkat besar pun,pergi mana2,anak selalu jadi keutamaan, kalau tak ada duit pun sanggup bagi anak makan sedap2 jugak, Kalau diri sendiri nak berjimat,air tak payah beli,minum air paip je,nasi putih telur goreng tak apa,tapi untuk anak,siap tanya lagi nak air apa? milo? tea ais? jus oren? makan nasi goreng siap ada ayam goreng besar,pastu ada kuih,anak tak mintak pun kan? tanya pulak nak apa2 lagi? bagi anak kenyang dulu... What i want to tell here is,mereka tak berkira pun dengan kita,yang penting anak bahagia dulu.semua tentang anak.semua.

mak aku kadang2 aku tak tercol dalam seminggu,kadang tak perasan,masa berlalu dengan pantas..bila aku col,baru nak mintak maaf, mak aku dulu mintak maaf sebab tak col aku,bukan maksud lupa..bla...bla..touching.. sobsobs..teruknya anak.

Pa aku lagi la,aku balik je,mesti tanya nak makan apa,pergi sana sini cari..angkut anak lagi.


Sometime they dont have to say ILOVEU everyday,they just show it every single second in our life,cuma kita sebagai anak yang tak tahu atau buat2 tak tahu.. Mungkin suatu hari nanti aku dah jadi seorang ibu,aku akan tahu.korang pun! :p

Dah makan belum? makan apa? kalau kita tak sihat,ayah dan mak susah hati,padahal sikit je pun. Ayah duk sibuk nak hantar klinik la. kulit merah sikit,dah macam ubat diorang cari. memang keje mak aku la duk promote macam2 ubat.

Perasan tak cara mereka ambik berat style2nya seperti seorang Boyfriend ambik berat pasal Girlfriend,atau Girlfriend ambik berat pasal Boyfriendnya yang tersayang?
 ops..

TAK SAMA! IBU BAPA ambik berat lebih banyak dan lebih ikhlas berbanding your GF & BF korang. tiada tandingannya~

Jadi siapa yang lebih sayang kita? siapa lebih terima perangai baik dan buruk kita? siapa yang lebih layak diberi hadiah? diberi senyuman..

 BF&GF kita baru kenal kita tak sampai 1tahun,2tahun,3tahun,5tahun..atau  mak ayah dah jaga kita lebih kurang 20 tahun.

gaduh dengan pakwe,makwe,"kita putus...!!"

lepas gaduh dengan mak ayah, 
"Pa,buka durian jap,sakit tangan"
 "Pa,tolong buat assignment ini jap,tak pandai"(jangan tak tahu,projek aku buat balik rumah,satu bandar cari besi terbaik dengan pa aku,pastu pa aku tolong sambung2 lagi produk aku.Pa boleh jadi engineer nie! haha)
 "Pa,nak makan goreng pisang"
 "Ma,lapar,..." 
"Ma,ini sakit nie.."
"Ma,lawanya skirt ma,pinjam!" (balik rumah malas bawa balik pakaian,mak aku jadi penyumbang..) haha..

Tak ada pulak mak ayah aku buat sombong segala...


Ma & Pa, I LOVE U BOTH SO MUCH,SOOOOO MUCH! sobsobssss...touching pulak.
Rindu family kite sangat~

Sekarang dah tahu siapa paling sayang kita? siapa KEKASIH HATI  yang sebenar2nya?

If they can treat us like their most beautiful prince,princess,their love,
why we cant'?
ya,kita tak mampu tandingi kasih sayang mereka, Seorang ibu boleh jaga 10 orang anak,tapi 10 orang anak belum tentu dapat jaga seorang ibu....

tapi kita boleh berusaha ke arah itu kan? :)


Usaha layan ibu dan ayah macam kita nak anak-anak kita akan datang layan kita sebagai mama dan papa mereka..


aku nak jadi ibu macam nie,suami aku cakap"isteri abang yang comel dengan anak yang comel.." Amin!
berangan kau Martini =_='

Terima kasih for selongkar my blog! 
^_^

No comments:

Post a Comment